| کد خبر: 36442 |

یک فعال ترانزیت در گفتگو با تین نیوز عنوان کرد:

◄ نرخ سوخت ترکمنستان؛ عامل درگیری ایران و ترکیه / ایران، باج نمی دهد اما…

تین نیوز | یک فعال ترانزیت گفت: علت اصلی اختلافات ترکیه با ایران بر سر ترانزیت، قیمت وسوسه انگیز در ترکمنستان به ارزش 25 سنت به ازای هر لیتر است.

میر فتح الله زنوزی در گفتگو با خبرنگار تین نیوز با اشاره به روند اختلافات ایران و ترکیه برسر ما به التفاوت سوخت اظهار داشت: اختلافات میان ایران و ترکیه در اصل بر سر قیمت سوخت در ترکمنستان به ارزش 25 سنت به ازای هر لیتر است و همین دلیل باعث شده که ترکیه پیشنهاد پلمپ باک کامیون های خود را به مسئولان ایران ارائه دهد.

وی افزود: بخش خصوصی و دولت ایران به مقامات کشور ترکمنستان اعلام کرده اندتا قیمت سوخت خود در بخش ترانزیت را اصلاح و نزدیک به قیمت کشورهای همسایه قرار دهد تا از مشکلات این چنینی جلوگیری شود.

عضو کمیسیون حمل و نقل اتاق تهران با اشاره اظهارات عده‌ای مبنی بر باج دادن ایران به ترکیه طی اقدامات اخیر خود پس از انجام نشدن پلمپ باک کامیون های ترک تصریح کرد: ایران هیچگاه زیر بار حرف زور نرفته است اما باید نسبت به نوسانات قیمت نفت و تاثیر آن بر قیمت سوخت و سهم جابجایی نیز توجه داشت.

زنوزی با بیان اینکه" امیدواریم قیمت نفت به شرایط قبل بازگردد" گفت: بهترین مسیر ترانزیت برای هر دو کشور، جاده های یکدیگر هستند. لذا با توجه به قیمت سوخت در ترکمنستان، بهترین راهکار مذاکره و تفاهم است.

وی با اشاره به ارائه قیمت غیر واقعی سوخت از سوی برخی جایگاه های داخل کشور به کامیون های ترک ازعان داشت: با اختصاص جایگاه های ویژه کامیون های ترانزیتی برای جلوگیری از انتظار آنها در صف های جایگاه سوخت و همچنین در نظر گرفتن کارت سوخت ویژه برای کامیون های ترانزیتی می توان شرایط میان طرفین را ملایم کرد.

این فعال حوزه ترانزیت در پاسخ به این سوال که" آیا پس از بازگشت شرایط از جانب ایران،مسئولان ترانزیت دولت و بخش خصوصی با ترکیه بر سر کاهش عوارض، مذاکراتی صورت داده اند" بیان داشت: باید توجه داشت که ترکیه به دنبال رقابت با ایران است و طبق قانون، حمل کالاهای وارداتی حق کامیون های ایرانی است اما آنها به این مسئله اهمیت نمی دهند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کارشناس 0 0

    یک ضرب المثلى هست میگن کچل اگر دوا داشت علاج سرخود میکرد! ٢٥ سنت قیمت ترکمنستان؟ میشود تقریبابالاى ٨٠٠ تومان! قیمت سوخت درایران چند سنت؟ پیداکنیدپرتقال فروش را؟؟؟!!جواب میشود وسوسه ترکیه به توان ٢