| کد خبر: 2775 |

بررسی رویدادهای مهم جاده ای در هفته دوم فروردین

◄ بهبود رتبه جهانی ایران در کاهش تلفات جاده ای در نوروز ۹۳

تین نیوز | بهبود رتبه ایران در کاهش تلفات جاده ای جهان از رتبه های نخست به رده های میانی، کاهش 13 درصدی تصادفات جاده ای، تاکید معاون اول رئیس جمهور بر تسریع عملیات تعریض آزادراه هراز و آمار کاهش تلفات جاده ای در استان های پر تردد کشور از جمله اخبار مهم هفته دوم تعطیلات نوروزی به شمار می آید. 

به گزارش تین نیوز، در روز هشتم فروردین، سردار اسکندر مومنی رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه امسال سرعت متوسط خودروها چهار کیلومتر کاهش پیدا کرده است، گفت: تخلفات 21 درصد و تصادفات 13 درصد و واژگونی از 46 درصد به 38 درصد کاهش یافته است.

در روز نهم فروردین حسین مسکونی فرمانده پلیس راه شهرستان جیرفت از برخورد یک دستگاه تریلر با خودرو پراید در محور جیرفت ـ کرمان، سقوط تریلر در دره و مرگ 5 نفر از اعضای خانواده در محوطه کابین و خود راننده خبر داد.
در همین روز مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان از امدادرسانی به 6 فقره واژگونی خودرو در راه‌های سمنان خبر داد که در آنها 23 نفر مصدوم شدند.

همچنین مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های مازندران از تصادف اتوبوس در محور فیروزکوه خبر داد و گفت: در این سانحه 18 نفر زخمی شدند که حال سه نفر از آنان وخیم است.

بازدید معاون اول رئیس جمهور  و وزیر راه از محور هراز/ وزیر راه: 77 میلیون تردد جاده ای تا 9 فروردین

در همین روز اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی و داوود کشاورزیان رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای طی بازدید از عملیات تعریض محور هراز و تونل آبشار به طول حدود یک کیلومتر در محدوده امامزاده هاشم با توجه به 200 کیلومتر باقیمانده خواستار فعالیت شبانه روزی استان برای تکمیل 13 تونل در حال احداث، به طول 10 هزار و 453 متر و  20 دستگاه پل بزرگ در این محور شدند. لازم به ذکر است تکمیل این پروژه به هزار میلیارد بودجه نیاز دارد.

آخوندی در ادامه یادآور شد: تا روز نهم فروردین 77 میلیون تردد جاده ای،  15 هزار نفر از طریق هواپیما و دو میلیون نفر از طریق دریا و یک میلیون نفر از طریق قطار در داخل کشور مسافرت و تردد کردند.

کاهش 40 درصدی تلفات جاده ای استان البرز
همچنین سرهنگ رضا اکبری رئیس پلیس راه استان البرز از کاهش پنج درصدی آمار تصادفات جاده ای نسبت به سال گذشته و کاهش  40 درصدی آمار متوفیات حوادث رانندگی خبر داد. و پلیس راه استان کرمانشاه از کاهش 61 درصدی تلفات جاده ای در این استان و رئیس پلیس راه چهارمحال و بختیاری از کاهش 25 درصدی میزان تلفات جاده‌ای در این استان خبر دادند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان البرز از مصدومیت 241 نفر در حوادث جاده ای سفرهای نوروزی خبر داد.

کاهش 65 درصدی تلفات جاده ای در استان هرمزگان
و 37 درصدی در استان خراسان رضوی
در تاریخ دهم فروردین نیز مدیرعامل هلال احمر مازندران اظهار داشت: در پی انحراف به چپ یک دستگاه تریلر با یک دستگاه سواری اپل در ساعت 2:15 دقیقه بامداد پنج سرنشین این دو خودرو کشته شدند.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان از خسارت 14 میلیارد ریالی بارندگی اخیر به راه های استان و کاهش 65 درصدی تلفات جاده‌ای در استان هرمزگان نسبت به مدت مشابه خبر داد.

همچنین استاندار خراسان رضوی از کاهش 37 درصدی تلفات ناشی از سوانح جاده ای در این استان طی تعطیلات نوروزی امسال تا روز دهم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

ریزش کوه در سیاه بیشه و انسداد محور کرج-چالوس در روز یازدهم
مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا در اطلاعیه‌ای گزارش داد که محور کرج - چالوس در استان مازندران از ساعت 21 روز یکشنبه 10 فروردین به علت ریزش کوه در منطقه سیاه‌ بیشه تا اطلاع ثانوی مسدود است.

سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر نیز از مرگ دو تن و مصدومیت ۲۸ نفر در پی برخورد اتوبوس اسکانیا با کامیون خبر داد.

فرمانده پلیس راه گیلان گفت: محور آستارا-اردبیل در گردنه حیران به دلیل بارش سنگین برف و کولاک مسدود شده است.
رئیس مرکز کنترل ترافیک راهور ناجا نیز از انسداد جاده هراز به دلیل بارش برف خبر داد.
 
همچنین رئیس جمعیت هلال احمر دماوند با اشاره به بارش شدید برف و کولاک از ساعت 23 شب گذشته در محور هراز گفت: از سوی نیروهای هلال احمر 100 خودرو گرفتار در کولاک و برف محور هراز رهاسازی شدند.

نزول ایران از رتبه اول تلفات جاده ای به رده های میانی

سردار مومنی رئیس پلیس راهور ناجا در دیدار با آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر اینکه آمارها نشان می‌دهد تنها هفت درصد خودروهای عبوری در نوروز امسال متخلف بوده و موجب بروز حوادث و سوانح رانندگی شدند، گفت: توانستیم با اقدامات فرهنگی و سایر اقدامات انتظامی و بازدارنده از رتبه‌های اول کشته‌ها و سوانح رانندگی در جهان به رتبه‌های میانی برسیم.

همچنین در این روز (دهم فروردین) ریزش سنگ در محور کندوان سبب آسیب دیدگی شش دستگاه خودرو شد و دو کشته و 15 مصدوم برجای گذاشت.

جابجایی 17 میلیون مسافر از طریق جاده ها تا 11 فروردین
بر اساس اعلام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در طرح نوروزی از 25 اسفند 92 تا 11 فروردین 93 بیش از یک میلیون سفر با ناوگان حمل و نقل جاده ای انجام شد که 17 میلیون و 145 هزار نفر جا به جا شدند که 59 درصد با اتوبوس که غالباً از نوع ویژه و VIP بوده ، 26 درصد با مینی بوس و میدل باس و 15 درصد نیز با سواری کرایه به مقاصد خود سفر کردند.

روزگذشته (15 فروردین) سه تصادف رانندگی در محور کرج – قزوین‌، محدوده پل کردان تا سه راهی خوراتفاق افتاد که بر اثر آن 39 شهروند البرزی مصدوم و یک نفر نیز فوت کرد.

ثبت رکورد مصرف 99 میلیون لیتر بنزین در ایام نوروز
براساس آمار رسمی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از ۲۸ اسفند‌ماه ۹۲ تا دهم فروردین‌ماه ۹۳، نزدیک به ۹۹۰ میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف شده است.در این مدت رکورد مصرف بنزین در روز 29 اسفند‌ماه سال گذشته با مصرف 99 میلیون لیتر ثبت شد. در همین روز، بر اثر ریزش کوه در محور هراز- کندوان که ساعت 3 بامداد امروز اتفاق افتاد یک مورد فوتی وجود داشته است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.