| کد خبر: 22723 |

تعرفه ترانزیت ۵ برابر می‌شود؟

تین نیوز | مدیر کل ترانزیت و پایانه‌های مرزی سازمان راهداری گفت: سیاست دولت تسهیل شرایط ترانزیت است و قطعا مصوبات جدید در حوزه تعرفه‌ها نیز همین سیاست را پیگیری می‌کند.
 
محمدجواد عطرچیان با بیان این‌که هنوز نرخ قطعی تعرفه‌های جدید هنوز اعمال نشده است اظهار کرد: دولت نسبت به شرایط ترانزیت تحلیل‌های همه جانبه‌ای دارد قطعا هر تصمیمی، ناظر بر همین تحلیل‌ها است با توجه به جایگاه جغرافیایی ایران، کشور ما توان بالایی برای ایفای نقش در این حوزه دارد و قطعا درمصوبات جدید این موضوع لحاظ خواهد شد.
 
وی افزود:‌هر کامیونی که از مرزهای خارجی وارد ایران شده و مقصدی خارج از کشور دارد، موظف است درازای رفت و آمد در جاده‌های کشور تعرفه‌ای را پرداخت کند و این هزینه باید با توجه به شرایط واقعی اقتصادی تعریف شود.
 
عطرچیان درباره نرخ جدید تعرفه ترانزیت بین المللی نیز گفت: برای نرخ جدید، 100 ریال در تن- کیلومتر ارائه شده کهدر حال حاضر تنی یک پیشنهاد است و تا زمانی که تایید نهایی نشود، قطعا کار با نرخ فعلی ادامه خواهد یافت.
 
در حالی پیشنهاد تصویب نرخ 100 ریال برای هر تن – کیلومتر ارائه شده که نرخ فعلی 20 ریال است و مشخص نیست با توجه به تاکید دولت برلزوم گسترش نقش ایران در ترانزیت منطقه‌، آیا این افزایش پنج برابری تاثیر منفی خواهد داشت یا خیر.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • فهیمی 0 0

    تا زمانیکه طرح امکان سنجی برای اجرای برخی امورات تهیه نشود احتمال ریسک وجود دارد

  • سیدمرتضی ناصریان 0 0

    تعرفه تن - کیلومتری ۱۰۰ ریال یعنی یک سوم سنت و اگر با تعرفه رایج در دیگر کشورها مقایسه شود نزدیک به هیچ است و شاید جای افزایش هم داشته باشد. وجود این تعرفه لازم است. علت اخذ هزینه ترانزیت را باید در هزینه هایی که ترانزیت برای کشور ایجاد می کند جستجو نمود. هزینه هایی نظیر استهلاک جاده - افزایش مخاطرات ایمنی در جاده ها - افزایش آلایندگی محیط زیست - افزایش تراکم جاده های موجود و کاهش سطح سرویس در ترددها - افزایش نیاز به جاده های جدید و … در واقع اگر بارهای جاده ای برای مصارف داخلی باشند ممکن است این هزینه ها را از مصرف کننده نگیریم تا هزینه ای حمل داخلی و تولید داخلی کاهش یابد و اقتصاد رونق داشته باشد ولی اگر از حمل ترانزیتی مالیات نگیریم و به هزینه های فوق بی توجه باشیم یعنی آنکه اقتصاد کشورهای دیگر را با هزینه های خودمان رونق می دهیم. رقم ۱۰۰ ریال بر تن - کیلومتر تاثیر محسوسی بر مقدار بار ترانزیتی هم نخواهد داشت چون در مقایسه با درآمد ترانزیت این تعرفه قابل توجه نیست مقدار درآمد حاصله هم حدود ۲۰۰ میلیارد تومان در سال می شود که برای سازمان حمل و نقل چندان زیاد نخواهد بود.

  • عدالت بین سازمان هاى دولتى هم خوب هست 0 0

    درآمد سهم هر سازمان به خودش برسد خوب هست مثل عوارض ده درصداز استفاده از ناوگان خارجى که قانون اخذ آن را به عهده وزارت راه و شهرسازى گذاشته ولى عوارض استفاده از کشتى هاى خارجى و هواپیماهاى خارجى را هم سازمان راهدارى اخذ میکند…

  • محمد عیقرلو رییس کمیته حمل ونقل وترانزیتدانجمن کشتیرانی 0 0

    باسلام وتشکر از اقدامات شایسته جناب عطرچیان با توجه به اینکه مبدا ومقصد صاحبان کالا خارجی میباشند لطفا تن کیلو مترهم براساس اختلاف برابری ارزهای خارجی تعیین شو یعنی تاکنون مجانی بوده ولی برای بهبود حمل ونقل ونوسازی ناوگان و،،،،،، مبلغ پیشنهادی بسیار ناچیز است لطفا بیشتر مطالعه شود زیرا خسارت وارده برراه ها ومحیط زیست بیشتر ازاین اعداد است وبرای کالاهای که الودگی بیشتری دارد رقم بیشتری منظورشود بخصوص مشتقات نفتی وکالاهای خطرناک.

  • عضو اتاق بازرگانى 0 0

    سازمان راهدارى بر چه اساس و مجوزى سهم ده درصد عوارض استفاده از ناوگان خارجى مربوط به کشتی ها و هواپیما ها را دریافت مینماید؟؟ اگر از کاربران در این زمینه اطلاع موثقى دارند اینجانب را ارشاد فرمایند.. با تشکر