| کد خبر: 170059 |

◄ جزییات جدید از نحوه نوسازی ناوگان مسافری و باری

در این طرح 202 هزار دستگاه اتوبوس، مینی‌بوس کامیون و کامیونت فرسوده در حوزه درون و برون‌شهری بااعتبار بالغ‌بر 10 میلیارد و 666 میلیون دلار نوسازی خواهد شد.

تین نیوز

داریوش امانی معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به تشریح جزییات جدیدی از طرح نوسازی ناوگان فرسوده بخش حمل‌ونقل جاده‌ای پرداخت.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز ، بر اساس این خبر با توجه به تسریع فرایند پیگیری و تصویب شورای اقتصاد و هیئت عامل صندوق توسعه ملی و صدور ابلاغیه از جانب معاون اول رئیس‌جمهوری به کلیه بانک‌ها و صدور ابلاغیه از جانب بانک مرکزی به بانک‌های عامل این طرح با سرعت بیشتری در دستور کار قرارگرفته است.

امانی گفت: در بخش برون‌شهری از مجموع 140 هزار دستگاه کامیون فرسوده 120 هزار دستگاه از 13 هزار اتوبوس فرسوده 9 هزار دستگاه از 57 هزار دستگاه مینی‌بوس فرسوده 48 هزار و 500 دستگاه و 6 هزار دستگاه وانت در این طرح نوسازی خواهند شد.

او خاطرنشان کرد: در این طرح 202 هزار دستگاه اتوبوس، مینی‌بوس کامیون و کامیونت فرسوده در حوزه درون و برون‌شهری بااعتبار بالغ‌بر 10 میلیارد و 666 میلیون دلار نوسازی خواهد شد.

 البته پیشنهاد این مصوبه از سوی وزارت صنعت معدن و تجارت با هدف نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی درون و برون‌شهری مطرح شد و پیگیری امور مربوطه نیز به عهده همین وزارتخانه است و شهرداری‌ها در بخش درون‌شهری و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بخش برون‌شهری عملیات اجرا را بر عهده‌دارند.

به گفته امانی، بر اساس مصوبه شورای اقتصاد برای نوسازی ناوگان عمومی فرسوده حمل‌ونقل بار و مسافر کشور مابه‌التفاوت صرفه‌جویی انجام‌گرفته در نوسازی خودروها از سوی وزارت نفت به ازای اسقاط یک خودرو فرسوده و جایگزینی یک خودرو نو محاسبه و پرداخت می‌شود.

امانی افزود: منابع حاصل از صرفه‌جویی سوخت به سرمایه‌گذاران عامل صرفه‌جویی ناوگان فرسوده در صورت برابر یا بیشتر بودن تعداد و مجموع ظرفیت کامیونت‌ها کامیون‌ها و کشنده‌های اسقاط شده با تعداد و مجموع ظرفیت خودروهای جایگزین شده جدید برای هر قرارداد منعقد مشروط به آنکه خودروهای فرسوده فوق با تأیید سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای حداقل یک سال قبل از نوسازی در شبکه حمل‌ونقل عمومی فعال بوده باشند طبق جدول محاسباتی تهیه‌شده قابل پرداخت است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.