| کد خبر: 169927 |

◄ رفع مشکل اخذ عوارض بالا از کامیون‌های ایرانی متردد در خاک ارمنستان

راهکارهای توسعه کریدورهای جاده‌ای عبوری از جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان برای رفع مشکل اخذ عوارض بالا از کامیون‌های ایرانی متردد در خاک ارمنستان بررسی شد.

تین نیوز

در دیدار سفیر جمهوری ارمنستان، با معاون وزیر راه و شهرسازی، راهکارهای توسعه حمل‌ونقل جاده‌ای و مسائل فی‌مابین دو کشور و همچنین موضوعات مرتبط با فعال‌سازی کریدورهای حمل‌ونقلی عبوری از دو کشور، بررسی و بر ضرورت تعیین مناسبات حمل‌ونقلی تاکید شد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای عبدالهاشم حسن‌نیا معاون وزیر و رئیس این سازمان به سوابق طولانی و همکاری‌های متقابل دو کشور به‌ویژه در بخش حمل‌ونقل جاده‌ای اشاره کرد و گفت: پتانسیل و ظرفیت‌های خوبی در زمینه توسعه روابط حمل‌ونقل جاده‌ای و ترانزیتی میان دو کشور وجود دارد که امید است با همکاری‌های بیشتر دو کشور راهکارهای توسعه روابط حمل‌ونقلی، حل‌وفصل مشکل اخذ عوارض بالا از کامیون‌های ایرانی متردد در خاک ارمنستان (که برخلاف معاهدات فی‌مابین نیز است) اتخاذ شد و در راستای افزایش حجم مبادلات تجاری جاده‌ای دو کشور گام‌های اساسی برداشته شود. 

وی در ادامه به  توانمندی‌های طرف ایرانی در زمینه به‌کارگیری سیستم‌های هوشمند اشاره کرد و آمادگی طرف ایرانی را در جهت انتقال دانش و تجربیات به‌طرف ارمنی بیان کرد.

آرتاش تومانیان، سفیر جمهوری ارمنستان ضمن اشاره به سوابق دیرینه همکاری دو کشور در بسیاری از  زمینه‌ها اعم از گردشگری، حمل‌ونقل جاده‌ای و غیره افزود: همکاری‌های خوبی در زمینه توسعه روابط حمل‌ونقل جاده‌ای و ترانزیتی میان دو کشور وجود دارد که برگزاری کمیسیون‌های مشترک اقتصادی و کمیته‌های مختلف اعم از جاده‌ای نشان‌دهنده  این موضوع است و خواستار طرح مباحث و پیگیری موضوعات باقیمانده از طریق کمیته‌های مذکورشد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.