| کد خبر: 169790 |

◄ رایزنی با بانک‌ها برای برای طراحی ال‌سی داخلی

مذاکره با کانون شرکت‌های حمل‌ونقل درخصوص بیمه تکمیلی رانندگان انجام شد.

تین نیوز

عضو هیات عامل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، گفت: با برخی بانک‌ها برای طراحی و پیاده‌سازی روش‌هایی مانند ال‌سی داخلی رایزنی‌هایی صورت گرفته تا احقاق حقوق رانندگان به بهترین وجه ممکن انجام شود که البته پروژه‌ای زمان‌بر است اما موثر است.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، فرامرز مداح عضو هیات عامل این سازمان و رئیس کارگروه اصلاح فرایندها و مطالبات رانندگان در این نشست، اعتراضات رانندگان را ناشی از انباشت مطالبات و مشکلات این قشر طی سال‌های گذشته ذکر کرد و افزود: سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با تلاش بی‌وقفه و هماهنگی با دستگاه‌های مختلف سعی دارد این مشکلات را حل کند، البته برخی از این اقدامات از قبل آغازشده بود که اکنون این اقدامات با سرعت و قوت بیشتری دنبال می‌شود. 

وی با اشاره به شکل‌گیری کارگروهی متشکل از نمایندگان صنوف مختلف، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و نماینده وزیر راه و شهرسازی برای رسیدگی به مشکلات رانندگان، در خصوص اقدامات انجام‌شده اظهار کرد: در حال حاضر کرایه حمل‌‌بار تا ۲۰‌درصد افزایش‌یافته است، البته از اواخر سال گذشته افزایش نرخ کرایه آغاز شد که مجوز رسمی از سوی دولت برای افزایش قیمت وجود نداشت که اخیرا به‌استثنای تعرفه حمل فرآورده‌های نفتی که افزایش آن منوط به موافقت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی است، در سایر بخش‌ها تعرفه‌ها افزایش‌یافته و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برای افزایش نرخ حمل فرآورده‌های نفتی در آینده نزدیک نیز قول مساعد داده است.

نماینده تام‌الاختیار ریاست سازمان در امور فناوری اطلاعات و سرمایه‌گذاری با اشاره به تعیین نرخ حمل براساس تن-کیلومتر گفت: این اقدام به‌منظور سهولت و افزایش دقت در تعیین کرایه‌ها و طی دو فاز تعریف‌شده که در فاز نخست، عوامل تاثیرگذار در تن- کیلومتر تعیین می‌شود و طی روزهای آینده نهایی می‌شود.

وی افزود: مزیت تعیین پارامترها و برآورد نرخ اولیه این است که در صورت تغییر پارامترها، امکان محاسبه سریع و راحت کرایه فراهم می‌شود. فاز دوم این طرح نیز مربوط به تعیین کرایه دقیق هر مسیر به‌صورت نرم‌افزاری است که با توجه به اهمیت آماده‌سازی زیرساخت‌های نرم‌افزاری، پروژه‌‌ای زمان‌بر است.

مداح به اختصاص سامانه‌هایی برای رسیدگی به شکایات رانندگان توسط سازمان اشاره کرد و عنوان کرد: سامانه تلفن گویای ۱۴۱ با داخلی پنج، سامانه پیامکی ۳۰۰۰۱۴۱ و سایت www.141.ir برای دریافت شکایات رانندگان پیش‌بینی‌شده که تاکنون به ۷۵‌درصد شکایات دریافتی رسیدگی شده است، همچنین برای افرادی که تمایل دارند به‌صورت ناشناس و بدون نیاز به ثبت مشخصات فردی خود اقدام به انعکاس مشکلات نمایند، صندوق پستی ۳۷۷۳-۱۴۱۵۵ منظور شده است.

وی بابیان این‌که با پیگیری‌های صورت گرفته، ثبت‌نام لاستیک براساس قیمت مصوب از طریق ادارات کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در سراسر کشور فراهم‌شده است، گفت: برای عبور از این شرایط، انتظار تعامل و همکاری مناسب از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در این خصوص وجود دارد.

رئیس کارگروه اصلاح فرایندها و مطالبات رانندگان با اشاره به الزام پرداخت کرایه معوق رانندگان توسط شرکت‌های حمل‌ونقل متخلف گفت: دفتر حمل‌ونقل کالا با بهره‌گیری از ابزارهایی همچون جلوگیری از تمدید پروانه فعالیت شرکت‌های متخلف و عدم ارائه بارنامه و کد رهگیری، این شرکت‌ها را ناچار به مذاکره نموده است، همچنین با برخی بانک‌ها برای طراحی و پیاده‌سازی روش‌هایی مانند ال سی داخلی رایزنی‌هایی صورت گرفته تا احقاق حقوق رانندگان عزیز به بهترین وجه ممکن انجام شود که البته پروژه‌ای زمان‌بر است اما موثر است.

وی افزود: شخص رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با کانون شرکت‌های حمل‌ونقل مذاکراتی در خصوص بیمه تکمیلی رانندگان انجام داده است و گفتگوها در زمینه روش‌ها و نحوه پوشش بیمه‌ای ادامه دارد که نتایج به‌زودی  اطلاع‌رسانی می‌شود.

مداح در خصوص دیگر اقدامات انجام‌شده گفت: برای رفع مشکلات نوبت‌دهی بار در پایانه‌ها در انتظار دریافت طرح از سوی کانون شرکت‌ها و کانون رانندگان و کامیون‌داران هستیم و در حد توان، اصلاحات لازم را انجام خواهیم داد، همچنین وحدت رویه در بندرامام و بندرعباس از دیگر اقدامات است و تلاش می‌شود با کنترل‌های اساسی بر پایانه‌ها از طریق دفتر حمل‌ونقل کالا مشکلات این بخش رفع شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.