| کد خبر: 169739 |

◄ گسست رابطه میان مثلت تولیدکننده، واردکننده و مصرف‌کننده

حلقه مفقوده بخش حمل‌ونقل کالا گسست رابطه میان مثلت تولیدکننده، واردکننده و مصرف‌کننده است .

تین نیوز

ورود ناوگان بدون ظرفیت‌سنجی و نبود ارتباط منطقی بین تولیدکننده، واردکننده و مصرف‌کننده موجب شده  ترکیب بهینه و مطلوبی از ناوگان حمل کالا در کشور ما وجود نداشته باشد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، غلامحسین دغاغله مدیرکل دفتر حمل‌ونقل کالا در نشست هم‌اندیشی و هماهنگی تشکل‌های صنفی حمل‌و‌نقل کالای استان اصفهان با اشاره به این که بیش از 90‌درصد بار کشور از طریق جاده‌ها انجام می‌شود، اهمیت این بخش را یادآور شد و گفت: طی 10‌سال گذشته درحالی‌که میزان بار کشور 40‌درصد رشد داشته است، تعداد ناوگان حمل‌ونقل بار بیش از 100‌درصد افزایش داشته است. 

وی بابیان این که در اکثر کشورهای دنیا رابطه منطقی بین تولیدکننده، واردکننده و مصرف‌کننده وجود دارد، افزود: در کشور ما این حلقه مفقود است و ارتباطی بین تولیدکننده، وارد کننده و مصرف‌کننده آن‌که وزارت راه و شهرسازی تشکل‌های صنفی است، وجود ندارد و تولید و واردات وسایل‌نقلیه برحسب نیاز انجام نمی‌شود لذا ناوگان موجود ترکیبی بهینه و مطلوب نمی‌باشد.

وی اظهار کرد: مشکل دیگری که منجر به از بین رفتن توازن بخش شده، تصمیم‌گیری بخش‌های دیگر برای حوزه حمل‌ونقل بوده که اعطای تسهیلات زودبازده و پروژه‌های اشتغال‌زا از این جمله است، درحالی‌که کارآفرینی بدون ظرفیت سنجی، درگذر زمان مشکل‌آفرین می‌شود.

وی اعتراض و انتقاد را یکی از حقوق مدنی مردم برشمرد و گفت: در نظام جمهوری اسلامی به استناد قانون، افراد می‌توانند صدای خود را به شیوه منطقی به مسئولان بلندپایه نظام برسانند و مسئولان نیز مکلفند حقوق حقه آنان را پیگیری کرده و به نتیجه برسانند.

وی با برشمردن مهم‌ترین اقدامات برای پیگیری مطالبات رانندگان، عنوان کرد: تشکیل نشست مشترک با حضور وزیر راه و شهرسازی و تشکل‌های صنفی بخش حمل‌ونقل و متعاقب آن تصمیم‌گیری برای افزایش 20 درصدی کرایه حمل، محاسبه کرایه براساس تن – کیلومتر و تشکیل کارگروهی برای اصلاح فرآیندها و رسیدگی به مشکلات حمل‌ونقل، تشکیل کارگروهی بر محاسبه کرایه براساس تن – کیلومتر، پیگیری برای برقراری مجدد 50 درصد سهم بیمه رانندگان از سازمان تأمین اجتماعی از جمله اقدامات انجام‌شده است.

دغاغله تصریح کرد: مذاکراتی با سازمان تامین اجتماعی برای رفع مشکل بازنشستگی رانندگان با 25 سال سابقه کار و شرط سنی 55 سال و همچنین افزایش ضریب حق بیمه به منظور برخورداری از مزایای آن در زمان بازنشستگی رانندگان صورت گرفته است.

وی سخت و زیان‌آور به شمار آوردن شغل رانندگی را با قانون فعلی به زیان رانندگان ذکر کرد و گفت: قانون فعلی با توجه به شرایط در نظر گرفته‌شده درخصوص سن رانندگی، ضریب بالای پرداخت بیمه، محدودیت ساعت مجاز رانندگی، الزام به‌کارگیری راننده دوم و ... مورد تقاضای رانندگان حمل‌ونقل جاده‌ای و این سازمان نمی‌باشد، لذا ضرورت دارد قانون مختص شغل رانندگی تعریف شود که دو سال قبل در مجلس شورای اسلامی مطرح شد ولی از دستور کار خارج شد و در حال حاضر سازمان و تشکل‌های صنفی از مجلس شورای اسلامی انتظار دارند این موضوع پیگیری و بهترین نتیجه حاصل شود. 

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل کالا  نگرانی رانندگان را نگرانی و دغدغه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای توصیف کرد و ابراز امیدواری کرد با همکاری و تعامل مناسب، فرایندها شفاف‌سازی و مشکلات رانندگان هرچه زودتر رسیدگی شود. 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.