| کد خبر: 169713 |

◄ بازدید حسن‌نیا از طرح جامع پایانه مرزی رازی

معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای، از محورهای ارتباطی شهرستان های خوی، سلماس و عملیات اجرایی طرح جامع پایانه مرزی رازی دیدن کرد.

تین نیوز

معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در جریان سفر یک‌روزه به آذربایجان غربی از محورهای ارتباطی شهرستان‌های خوی، سلماس و عملیات اجرایی طرح جامع پایانه مرزی رازی بازدید بر بهینه‌سازی امور و کیفی سازی خدمات تاکید کرد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، عبدالهاشم حسن‌نیا معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در جریان سفر یک‌روزه به استان آذربایجان غربی با اشاره به لزوم اجرای دستورالعمل نوسازی سه هزار دستگاه ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای در یک دوره پنج ساله گفت: امید است فعالان حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی هم به‌عنوان یکی از استان‌های مهم حمل‌ونقلی کشور باهدف کاهش میانگین عمر این نوع ناوگان، افزایش ایمنی ترددهای جاده‌ای و کاهش هزینه‌های نگهداری در این طرح مشارکت فعال داشته باشند.

وی در خصوص برنامه‌های ایمن‌سازی محورهای ارتباطی شهرستان سلماس و خوی به‌عنوان بخشی از کریدور شمال به جنوب بیان کرد: اجرای طرح‌های تقاطع‌های غیره مسطح جهت ارتباط روستاهای مختلف و اتصال به شبکه راه‌های اصلی از سال آینده در دستور کار قرار می‌گیرد که امیدواریم نمایندگان مجلس نیز در زمینه تخصیص اعتبارات در این بخش همراهی بیشتری داشته باشند.

این مقام مسئول همچنین با تاکید بر اهمیت روان‌سازی و سرعت بخشی ترددها از پایانه‌های مرزی ، گفت: راهبرد اصلی این است که «پایانه‌های مرزی محل گذر است نه توقف» و اجرای طرح‌های مختلف عمرانی در این مبادی ورودی و خروجی ازجمله پایانه مرزی رازی در همین راستا و به‌طورجدی در حال اجرا است.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های عمرانی به میزان ۵۰ میلیارد تومان در پایانه‌های مرزی آذربایجان غربی افزود: این حجم از سرمایه‌گذاری نشان از توجه ویژه به توسعه بخش مهم حمل‌و‌نقل جاده‌ای و بین‌المللی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین زمینه‌های توسعه اقتصادی است.

براساس این گزارش فاز نخست پایانه رازی با مبلغ قرارداد 81 میلیارد ریال و مدت‌زمان 16 ماه در حال انجام بوده و در حال حاضر ازنظر فیزیکی 62‌درصد و ریالی 64‌درصد پیشرفت دارد. براساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده و روند پیشرفت فاز نخست پایانه مرزی رازی زودتر از موعد و در شهریورماه سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

 مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان، نمایندگان مردم شهرستان‌های سلماس و خوی، فرمانداران این شهرستان و سایر مسئولان محلی و استانی معاون وزیر راه‌و‌شهرسازی را در این سفر همراهی کردند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.