| کد خبر: 169360 |

◄ تامین 22 درخواست رانندگان در دستورکار سازمان راهداری

تامین 22 خواسته رانندگان جاده‌ای در دستورکار این سازمان قرارگرفته است. فرامرز مداح، معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اعلام این خبر گفت: بخشی از این خواسته‌ها مربوط به سازمان راهداری است و بخشی دیگر باید توسط سایر دستگاه‌ها محقق شود.

تین نیوز

 تامین 22 خواسته رانندگان جاده‌ای در دستورکار این سازمان قرارگرفته است. فرامرز مداح، معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اعلام این خبر گفت: بخشی از این خواسته‌ها مربوط به سازمان راهداری است و بخشی دیگر باید توسط سایر دستگاه‌ها محقق شود.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، فرامرز مداح افزود: درباره وضعیت بیمه و سخت و زیان‌آور بودن کار رانندگان با سازمان تامین اجتماعی وارد مذاکره شدیم تا مشکلات رانندگان در این زمینه برطرف شود.

معاون سازمان راهداری تاکید کرد: دست‌اندرکاران این سازمان با همه توان به‌دنبال رفع مشکلات رانندگان‌اند تا بتوانند پیش از مردادماه امسال بسیاری از خواسته‌های رانندگان را برطرف کنند.

او با تاکید براینکه سازمان راهداری در واردات و تامین لاستیک و لوازم‌یدکی نقشی ندارد، افزود: با توجه به مذاکرات انجام‌شده با مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت، از 14 تیرماه امسال توزیع لاستیک با نرخ مصوب برای رانندگان آغازشده است.

مداح، بر توزیع عادلانه بار در بنادر و گمرکات کشور تاکید کرد و گفت: با سازمان بنادر و دریانوردی مذاکره و مقررشده از هفته آینده مشخصات کامیون‌ها را برای ورود به محوطه بندری به این سازمان اعلام کنیم؛ این در تحقق توزیع عادلانه بار در بنادر برای رانندگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای بسیار موثر خواهد بود.

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بادآورد: برای جلوگیری از دلال‌بازی و سوداگری در بخش تامین بار رانندگان، توافق اولیه با گمرک انجام‌شده تا تنها کامیون‌هایی که از سالن‌های بار معرفی می‌شوند وارد محوطه گمرک شوند.

او بابیان اینکه گمرک اعلام کرده تحقق کامل این مسئله زمان‌بر است، گفت: بااین‌حال گمرک موافقت اولیه را در این زمینه اعلام کرده و درصورت اجرای آن هیچ کامیونی برای حمل بار به‌صورت غیرقانونی وارد محوطه گمرک نخواهد شد.

مداح تاکید کرد، این اقدام، دلالی و اخذ کمیسیون‌های غیرقانونی از رانندگان را بسیار کم خواهد کرد.

معاون سازمان راهداری خاطرنشان ساخت: برای نظارت و کنترل بر دریافت کمیسیون‌های اضافی از رانندگان، تشکیل کمیسیون ماده 12 به استان‌ها ابلاغ‌شده تا از این طریق، رسیدگی بر تخلفات شرکت‌های حمل‌ونقل جاده‌ای در رابطه با اخذ پول اضافی از رانندگان، کنترل بیشتری داشته باشیم.

مداح افزود: از طرفی بسترهای لازم برای صدور بارنامه‌های الکترونیکی در کشور فراهم‌شده و اکنون در بسیاری از استان‌های درحال اجراست؛ این نیز می‌تواند از دریافت کمیسیون‌های غیرقانونی از رانندگان موثر باشد.

او درخصوص محاسبه کرایه حمل براساس تن کیلومتر نیز گفت: هرچند نرخ کرایه حمل به‌صورت توافقی است، اما برای حمل بار براساس شاخص «تن - کیلومتر» کارگروهی متشکل از نمایندگان تشکل‌های صنفی و دست‌اندرکاران آن تشکیل‌شده تا با برگزاری نشست‌های تخصصی، عوامل موثر بر تعیین قیمت‌ها را در این روش مشخص کنند.

اعتصابات رانندگان به‌دلیل نابسامانی‌های بسیار در وضعیت بیمه، کرایه و ... در بخش حمل‌ونقل جاده‌ای باعث شد تا دولت با تشکیل کارگروه‌هایی در وزارت‌های مختلف درصدد حل همیشگی مشکلات این خوزه بربیاید.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.