| کد خبر: 168707 |

تمهیدات راهداری استان فارس برای سفرهای تابستانی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان فارس با اشاره به فعالیت ۱۲۳ دستگاه گشت راهداری در تمام محورهای استان، برنامه‌های این اداره‌کل را برای خدمات‌رسانی به مردم در طول سفرهای تابستانی را تشریح کرد.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان فارس با اشاره به فعالیت ۱۲۳ دستگاه گشت راهداری در تمام محورهای استان، برنامه‌های این اداره‌کل را برای خدمات‌رسانی به مردم در طول سفرهای تابستانی را تشریح کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علیرضا سیاهپور درباره تمهیدات این اداره کل برای سفرهای تابستانی اظهار کرد: ادارات مختلف راهداری استان تمهیدات لازم برای سفرهای تابستانی و خدمات‌دهی مناسب به هموطنان را اندیشیده‌اند که بر این اساس ۸۲ راهدارخانه شامل ۷۶ راهدارخانه ثابت و ۶ راهدارخانه سیار در سراسر استان فعال هستند و به مردم در راستای کنترل ترافیک استان خدمات‌رسانی می‌کنند.

وی با بیان اینکه اداره نگهداری ابنیه به صورت شبانه‌روزی جهت ارتقای ایمنی محورها خصوصاً ابنیه‌ها فعالیت می‌کند، افزود: راهداران در طول طرح تابستانی در محورهای استان آماده باش هستند و تمام ادارات راهداری شهرستان‌ها گشت‌های فعال دارند که جرثقیل و ماشین‌آلات سنگین برای حوادث احتمالی در محورهای استان در نظر گرفته شده و دستگاه‌های کلیدی راهداری در نقاط حساس جانمایی شده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان فارس با اشاره به فعالیت ۱۲۳ دستگاه گشت راهداری در تمام محورهای استان فارس برای ترمیم، بازسازی و بهسازی جاده‌ها، هدایت و کنترل ترافیک و روان‌گردانی حرکت خودروها و همکاری با مردم در هنگام خرابی خودروها گفت: چهار دستگاه جرثقیل در محورهای پر تردد و شریانی استان فارس مانند محورهای شیراز- بوشهر، شیراز- بندر عباس و شیراز- اصفهان مستقر هستند.

وی با بیان اینکه بیش از ۸۸۰ راهدار در طول تابستان فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: این افراد در قالب ۸۲ اکیپ راهداری با استفاده از ۳۵۳ دستگاه ماشین آلات سنگین، نیمه سنگین و سبک در طول محورهای ترافیکی و حمل‌ونقلی استان فارس به صورت مستمر حضور دارند و به هموطنان خدمات رسانی می‌کنند.

سیاهپور افزود: بازنگهداشتن تمام محورهای استان به طول ۱۶ هزار و ۹۴۳ کیلومتر توسط راهداران با همکاری پلیس‌راه، بخشی دیگر از فعالیت‌های راهداران در راستای جلوگیری از هرگونه بحران ترافیکی و جاده‌ای است.

وی با بیان اینکه بیش از ۲۰۰ هزار مترمربع در تمام محورهای استان لکه‌گیری موضعی انجام شده، اظهار کرد: خط کشی بیش از ۱۵۰۰ کیلومتر، ۲۲۵ کیلومتر شانه سازی، یک هزار و ۸۹۵ کیلومتر تسطیح حریم راه‌ها، ۹۲ کیلومتر خاکریزی پرتگاه‌ها و ۲۶۵ کیلومتر بخشنده‌سازی در محورهای حوزه استحفاظی در بخش نگهداری راه‌ها انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان فارس از تهیه و نصب ۱۰ کیلومتر نیوجرسی در محورهای حوزه استحفاظی این استان خبر داد و گفت: آشکارسازی نقاط پرتصادف به صورت کامل پایان یافته و ۲۴ نقطه نیز اصلاح و رفع شده، همچنین ۷۵ نقطه پر تصادف در محورهای حوزه استحفاظی در حال مطالعه و انعقاد قرارداد جهت اصلاح و ایمن‌سازی است.

وی با اشاره به تهیه و نصب ۹ هزار عدد علائم ایمنی و ۴۰۰ متر مربع تابلوهای اطلاعاتی در محورهای استان فارس بیان کرد: نگهداری و حفظ ۲ هزار و ۴۸۴ دستگاه چراغ چشمک‌زن، نگهداری روشنایی ۱۹۵ کیلومتر از راه‌ها و محورهای استان و نگهداری و تعمیرات ۸۰۰  کیلومتر گاردریل در بخش نگهداری راه‌ها برای انجام سفرهای تابستانی انجام شده است.

سیاهپور با بیان اینکه توسط اداره ایمنی و حریم راه‌ها، تابلوها و علائم راهنمایی و رانندگی شست و شو و پاکسازی پارکینگ‌ها و اصلاح نواقص روشنایی جاده‌ای انجام گرفته است، افزود: اداره ایمنی و ترافیک نیز با افزایش نظارت بر ناوگان حمل‌ونقل عمومی به خصوص ناوگان اتوبوسرانی و مراکز معاینه‌فنی سنگین خودرو، رصد وضعیت تصادفات روزانه، تهیه گزارش تصادفات حائز اهمیت و افزایش نظارت بر حضور مدیران فنی شرکت‌ها در پایانه‌های مسافربری برای خدمات‌رسانی به مسافران استان تلاش می‌کند.

وی از مکاتبه با انجمن‌های صنفی برای استفاده حداکثری از ناوگان اتوبوسی در ارائه سرویس‌های بدون تأخیر خبر داد و یادآور شد: برای ارائه خدمات بهتر به مسافران، مدیران شرکت‌ها به صورت مستمر حضور دارند که کارکنان شرکت‌ها موظف به تعامل و رفتار مطلوب با مسافران در طول سفر و رعایت حقوق آنها هستند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.