| کد خبر: 168235 |

◄ فرهنگ‌سازی ترافیکی یک اصل مهم در کاهش تصادفات

راه‌ها مهم‌ترین ابزار رسیدن به توسعه در هر منطقه‌ای به‌حساب می‌آید و رشد صنعتی و گردشگری یک منطقه با راه‌های مناسب چندین برابر می‌شود و دروازه‌های پیشرفت به روی منطقه گشوده خواهد شد.

تین نیوز

 مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای  در دیدار با مدیرکل صداوسیمای مرکز خلیج‌فارس گفت: یکى از عوامل مهم در توسعه اقتصادى هر منطقه ایجاد و نگهدارى شبکه راه‌های استانى است که در بهبود بخشیدن به وضع بازرگانى، صنعتى و کشاورزى حائز اهمیت است.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان هرمزگان، باقر جوان با اشاره بر اهمیت نقش رسانه‌ها در پیشگیری از حوادث و کاهش خسارات افزود: اولین قدم در این زمینه، مربوط به اقدام پیش از حادثه است که رسانه‌ها می‌توانند با افزایش آگاهی جامعه، در ایمن کردن محیط زندگی افراد عملکرد موفقی داشته باشند.

وی عنوان کرد: درصد بالایی از حوادث به دلیل بی‌توجهی به مسائل ایمنی رخ می‌دهد و در زمان وقوع حادثه، اقدام برای حفظ و افزایش آرامش روانی اهمیت دارد که نقش رسانه در این بخش قابل‌توجه است. دامن‌زدن به ناامنی، ایجاد تنش و استرس می‌تواند میزان خسارت را افزایش دهد.

وی نقش اطلاع‌رسانی رسانه را در کاهش خسارات مؤثر دانست و افزود: این به معنای آگاه‌سازی افراد و سازمان‌ها از مسئولیت‌شان به هنگام وقوع حادثه است پس ایمنی راه یعنی تضمین سلامت و عدم توجه به آن باعث خسارت‌های مالی، جانی، عاطفی و احساسی می‌شود بنابراین توجه به ایمنی و اهمیت آن از سیاست‌های اصلی و کلی این اداره‌ کل است. 

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان هرمزگان افزود: راه‌ها باید به‌گونه‌ای ایمن‌سازی شوند که خود معرف و بخشنده باشند و علائم زبان گویا جهت رانندگان باشد که این امر در این اداره‌کل کما فی‌السابق در حال انجام است. فرایند سیستم‌های مختلف اعم از تبلیغات و آموزش باید به‌گونه‌ای باشد که رفتارهای کاربران جاده را به بهترین شکل ممکن تغییر دهد. 

باقر جوان بیان داشت: ما معتقدیم نگاه ویژه عملیاتی به مقوله ایمنی در جاده‌های استان منجر به حصول دست آوردهای جدیدی در عرصه ایمنی می‌شود ازاین‌رو باید گفت الگو قرار دادن روش‌های صحیح نگهداری و بهره‌برداری از جاده‌ها رویکرد جدی است که می‌تواند نقش مهمی را در کاهش تلفات جاده‌ای ایفا کند. 

وی با اشاره به اینکه در بخش راهداری و نگهداری راه‌ها اولویت اول ایمنی است اذعان کرد: این اداره‌کل به‌اتفاق ادارات راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان‌های تابعه همواره به ترمیم به‌موقع آسیب‌های جاده‌های مواصلاتی و نصب علائم ایمنی و هشداردهنده در جاده‌ها توجهی ویژه داشته چراکه ما معتقدیم اگر به‌موقع آسیب‌های کوچک جاده‌ها را ترمیم کنیم، خسارات وارده به یک‌درصد کاهش خواهد یافت.

وی خاطرنشان کرد: حوادث جاده‌ای همواره یکی از دغدغه‌های نگران‌کننده در استان هرمزگان بوده که باید با ارتقای ضریب ایمنی راه‌‌ها و آموزش مردم شاهد کاهش جدی تلفات و خسارات رانندگی در جاده‌های استان باشیم ازاین‌جهت این اداره‌کل تجهیزاتی که سبب ارتقای ایمنی و امنیت می‌شود مانند خط‌کشی جاده‌ها، رفع اختلاف سطح‌های آسفالت، ایمن‌سازی نقاط پرحادثه و شست‌وشو و نصب تابلوهای فسفری را توسعه داده تا آحاد مردم از مسیری سالم و امن برخوردار باشند. 

باقر جوان با اشاره به اینکه راه‌ها یکی از مهم‌ترین بخش‌های زیربنایی در توسعه استان‌ها محسوب می‌شود؛ ادامه داد: حفظ و نگهداری حریم قانونی راه‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و با هرگونه تجاوز در حریم راه‌ها طبق قانون تبصره یک ماده 6 قانون ایمنی و حفاظت از حریم راه‌های کشور برخورد خواهد شد چراکه ایجاد بساط در حاشیه جاده‌ها یکی از مشکلات ترافیک محسوب  می‌شود و حضور این بساطی‌ها در حاشیه راه‌ها، سبب توقف رانندگان عبوری در مسیر و ایجاد ترافیک در جاده‌ها می‌شود. 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.