| کد خبر: 168127 |

◄ آمادگی اداره حمل‌و‌نقل استان سمنان برای سفرهای تابستان

با توجه به نزدیک شدن تعطیلات تابستان و آغاز سفر تابستانی هم‌وطنان، اداره‌کل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان سمنان با برنامه‌ریزی و تمهیدات مناسب آمادگی کامل حمل‌ونقل جاده‌ای را در خدمت‌رسانی به مسافران و زائران حرم مطهر امام هشتم اعلام می‌دارد.

تین نیوز

سرپرست اداره‌کل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان سمنان، گفت: در دنیای امروزی با توجه به توسعه حمل‌ونقل جاده‌ای و افزایش ساخت وسایل نقلیه و توسعه راه‌ها، مقوله ارائه خدمات در طول راه‌ها به مسافران و رانندگان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و تغییرات اساسی را در نحوه  و نوع خدمت‌رسانی طلب می‌کند.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی حمل‌ونقل و پایانه‌های سمنان، احسان منصور کیایی با اشاره به آمادگی 28 مجتمع خدماتی رفاهی بین‌راهی برای ارائه خدمات به مسافرین افزود: درراستای ارتقاء و بهبود کیفیت خدمات‌رسانی در سطح شبکه راه‌های استان، عملکرد مجتمع‌های خدماتی-رفاهی بین‌راهی طی تابستان 97 توسط کارشناسان فنی و سرمایه‌گذاری اداره کل براساس شاخص‌های موردنظر ارزیابی می‌شود. 

سرپرست اداره‌کل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان سمنان، عنوان کرد: در راستای صیانت از حقوق شهروندی و تکریم مسافران سامانه پیام کوتاه 3000143 ، آماده دریافت هرگونه شکایات، انتقادات و پیشنهادات مسافران از نحوه ارائه خدمات بخش مسافری جاده‌ای است.

او با اشاره به بالا بودن آمار تلفات و تصادفات جاده‌ای در کشور افزود: این امر اهمیت نگاه ویژه تمام مسئولین کشوری و استانی را برای ارائه راهکارهای مقابله و پیشگیری از  این مسئله طلب می‌کند.

منصور کیایی گفت: 59 سامانه ثبت تخلف سرعت در محورهای بزرگراهی استان به  بهره‌برداری رسیده  که با نصب این سامانه‌ها انتظار می‌رود، میزان قابل‌توجهی از سوانح رانندگی و تخلف از سرعت مجاز در استان کاهش یابد.

سرپرست ادارهکل حمل‌ونقل با اشاره به اینکه بیش از 60 درصد تلفات جاده‌ای استان ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی است افزود: برنامه‌ریزی و مدیریت سفر ، استفاده بهینه مسافران از جاذبه‌های دیدنی و تاریخی شهرهای طی مسیر سفر، بهره‌مندی از امکانات مجتمع‌های خدماتی رفاهی در طول راه‌های استان، رعایت نکات ایمنی، استراحت و توقف 15 دقیقه‌ای بعد از هر دو ساعت رانندگی در طول سفر ازجمله راهکارهای سودمند در  کاهش تصادفات به شمار می‌آید.

منصور کیایی در ادامه با اشاره به معرفی سامانه 141 که یکی از کامل‌ترین و مجهزترین خدمات برای مدیریت سفر هم‌وطنان است افزود: سامانه جامع 141 با ارسال اطلاعات برخط از وضعیت راه‌ها در خدمت مردم بوده و مخاطبان و کاربران سامانه جامع 141 از سراسر کشور با تماس تلفنی با این شماره می‌توانند آخرین وضعیت ترافیکی و جوی در سطح جاده‌ها، محدودیت‌های تردد سرمحورها، مسافت‌های بهینه بین‌شهری و بهترین و مناسب‌ترین مسیر را انتخاب کنند . 

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.