| کد خبر: 168032 |

◄ کاهش 40درصدی هزینه حمل بار با بارنامه الکترونیکی

عده‌ای از کارشناسان بر این باورند که مزیت‌های زیادی صدور بارنامه الکترونیکی را در کشور ضروری کرده است زیرا تمام مسائل مربوط به تعیین نرخ کرایه حمل‌ونقل کالا در کشور به‌صورت شفاف در این سند ثبت می‌شود و هیچ شرکت و یا شخصی نمی‌تواند از آن تخطی کند.

تین نیوز

برخی کارشناسان بر این باورند که مزیت‌های زیادی صدور بارنامه الکترونیکی را در کشور ضروری کرده است زیرا تمام مسائل مربوط به تعیین نرخ کرایه حمل‌ونقل کالا در کشور به‌صورت شفاف در این سند ثبت می‌شود و هیچ شرکت و یا شخصی نمی‌تواند از آن تخطی کند.

محمدامین نورشاهی کارشناس صنعت حمل‌ونقل در این زمینه معتقد است: هزینه حمل بار با استفاده از بازارگاه‌های الکترونیکی و هوشمند حمل بار و حذف واسطه‌ها تا 40 درصد کاهش می‌یابد.

به گفته نورشاهی، 60 درصد بار در کشور با قیمت واقعی جابجا نمی‌شود و استفاده از سیستم‌های هوشمند بار می‌تواند بسیاری از هزینه‌های اضافی را در این بخش کاهش دهد.

او یادآور شد: بازارگاه‌های الکترونیک حمل‌ونقل بار با اتصال به سیستم‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به آخرین اطلاعات رانندگان دارای کارت هوشمند دسترسی دارند و این مسئله در کاهش ریسک حمل بار در کشور اثرگذار است.

این کارشناس صنعت حمل‌ونقل بار گفت: آمارها نشان می‌دهد که اکنون 500 هزار راننده در سطح کشور در امر جابجایی بار ایفای نقش می‌کنند و سیستم‌های هوشمند کمک خواهند کرد که صاحبان کالا به سهولت راننده موردنظر خود را برای حمل بار تعیین و روی قیمت حمل آن نیز توافق شود.

او با اشاره به مزیت‌های صدور بارنامه‌های الکترونیکی اظهار کرد: قرار است صدور بارنامه‌های کاغذی در کشور متوقف شود و این مسئله در تسهیل سفر کامیون‌ها برای جابجایی بار که به روش سنتی انجام می‌شود، مؤثر خواهد بود.

این کارشناس صنعت حمل‌ونقل بار بیان کرد: آمارها نشان می‌دهد که سالانه حدود 400 میلیون تن کالا در سطح کشور جابه‌جا می‌شود و استان تهران باوجود دوری آن از بندرها کشور بیشترین جابجایی بار را در سطح کشور به خود اختصاص داده است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، نورشاهی بابیان اینکه با پیشرفت‌های صنعت حمل‌ونقل و هوشمندسازی این بخش استفاده از روش‌های سنتی در جابجایی بار در کشور جوابگو نیست، تأکید کرد: باید استفاده از سیستم‌های هوشمند در فضای مجازی به‌صورت گسترده موردتوجه قرار گیرد و بازارگاه‌های الکترونیکی کشور درزمینهٔ حمل هوشمند بار در حمل‌ونقل برون‌شهری و در حوزه‌های مختلف کشاورزی، صنعتی، معدنی و بازرگانی نقش مهمی را ایفا کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.