| کد خبر: 167502 |

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مطرح کرد:

◄ تعامل دولت، حاکمیت و اصناف برای حل مشکل کامیون‌داران

باهمت و تلاش فعالان بخش حمل‌ونقل جاده‌ای کالای کشور به‌ویژه رانندگان تلاشگر و کامیون‌داران، تشکل‌های صنفی و موسسات و شرکت‌های بخش، روند صدور بارنامه در روزهای اخیر افزایش چشمگیری داشته است.

تین نیوز

باهمت و تلاش فعالان بخش حمل‌ونقل جاده‌ای کالای کشور به‌ویژه رانندگان تلاشگر و کامیون‌داران، تشکل‌های صنفی و موسسات و شرکت‌های بخش، روند صدور بارنامه در روزهای اخیر افزایش چشمگیری داشته است.

به گزارش روابط عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای،  عبدالهاشم حسن‌نیا معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس این سازمان در گفتگو با خبرگزاری تسنیم  با قدردانی از تعامل و همکاری مناسب کامیون‌داران با دولت، از تشکیل کارگروهی برای نظارت بر عملکرد شرکت‌های باربری خبر داد و اظهار داشت: یکشنبه آینده نشست بعدی با مسئولین تشکل‌های صنفی و نمایندگان کامیون‌داران برگزار و در خصوص نحوه توزیع منطقی کالا در مبادی، بنادر و تجمع کالا تصمیم‌گیری می‌شود.

حسن‌نیا صدور بیش از 81 هزار بارنامه در یک روز را بیانگر همکاری و تعلق خاطر رانندگان بخش حمل‌ونقل کالای جاده‌ای کشور به مسائل اقتصادی و اجتماعی کشور دانست و ادامه داد: در اولین نشست سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با نمایندگان کامیون‌داران، موارد و نقطه نظرات رانندگان به صورت مشروح بیان شد و شاخص‌ترین خواسته رانندگان در رابطه با کرایه و همچنین کنترل شرکت‌هایی است که بارنامه صادر می‌کنند.

وی بابیان این‌که این شرکت‌ها دارای مجوز بوده و رابط بین صاحب کالا و راننده هستند، تصریح کرد: سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به دنبال شفاف‌سازی پرداخت‌ها از صاحب کالا به راننده است و در این رابطه باید فرآیند تعریف شود تا شائبه‌های احتمالی برطرف شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به دغدغه تامین قطعات و اقلام مورد نیاز کامیون داران نیز خاطرنشان کرد: یکی دیگر از خواسته‌های کامیون‌داران زیان‌آور شناخته شدن شغل رانندگی است که این مسئله نیازمند مصوبه مجلس است که در حال پیگیری می‌باشد.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به این‌که حقوق و بیمه تامین اجتماعی از دیگر مباحث مطرح‌شده در جلسه با نمایندگان کامیون داران بود، تصریح کرد: رانندگان در رابطه با نحوه‌ توزیع بار نقطه نظراتی داشتند که در این پروسه در برخی مراکز توزیع کالا اعمال نفوذ می‌شود.

وی با تأکید بر این‌که سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای وظیفه دارد در راستای احقاق حقوق رانندگان برای حرکت به سمت عدالت اقدام کند، گفت:‌ با حضور نماینده ستاد سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و حضور نمایندگان مختلف دست اندرکاران (رانندگان، شرکت‌ها و...) کارگروه نظارت بر عملکرد شرکت‌ها در حال شکل‌گیری است که قطعاً تصمیمات مناسبی اتخاذ خواهد شد.

 حسن‌نیا با اشاره به این‌که اتفاقات خوبی برای اقتصاد کشور با همکاری قشر زحمت‌کش رانندگان و فعالان بخش روی‌داده است، گفت: خوشبختانه دولت، حاکمیت و اصناف به تعامل خوبی برای حل مشکل کامیون داران رسیده‌اند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • احمد 0 0

    تورو خدا جلوی بار دزدی بندر عباس و بندر امام بگیرید دارن خون رانندها را میمکن

  • علی 0 0

    لطفا جهت رسیدگی به بارهای بندر عباس که داخل اعلام بار پایانه عنوان وبارگیری عمومی نمیشود وازطریق دلالهای شرکتها وخود شرکتها به عنوان ماشینهای زیر نظر شرکت پخش وبارگیری میشود مطرح کنید که به این مسئله هم رسیدگی شود.
    باسپاس

  • علی نورزاد 0 0

    فیروزکوه تعاونی کامیونداران