| کد خبر: 167074 |

◄ افزایش تعداد دوربین‌های کنترل سرعت در جاده‌های استان

۳۰ نقطه حادثه‌خیز فارس ایمن‌سازی می‌شود.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان فارس، گفت: ۱۲۰ نقطه پر تصادف در محورهای مواصلاتی استان فارس ۲۵ نقطه برطرف و تا آخر سال جاری ۳۰ نقطه دیگر به‌طور کامل ایمن‌سازی می‌شود.

به گزارش تین‌نیوز وبه نقل از روابط‌عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس،  علیرضا سیاهپور با اشاره به افزایش تعداد دستگاه‌های دوربین سرعت‌سنج و ثبت تخلف در محورهای شریانی فارس گفت: از ۱۲۰ نقطه پر تصادف در محورهای مواصلاتی استان فارس ۲۵ نقطه برطرف و تا آخر سال جاری ۳۰ نقطه دیگر به‌طور کامل ایمن‌سازی می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان فارس هم‌زمان با روز ملی ایمنی و حمل‌ونقل اظهار کرد: از ۱۲۰ نقطه پر تصادف در محورهای مواصلاتی استان فارس ۲۵ نقطه برطرف و تا آخر سال جاری ۳۰ نقطه دیگر به‌طور کامل ایمن‌سازی می‌شود. 

وی از نصب ۱۳۵ دوربین ثبت تخلف در استان فارس خبر داد و گفت: تا پایان سال جاری با نصب ۳۶ دوربین ثبت تخلف، بیش از ۷۰ درصد محورهای شریانی این استان مجهز به دوربین شده و تعداد آن‌ها به ۱۷۲ دوربین خواهد رسید که نقطه عطفی در کنترل سرعت‌های غیرمجاز و کاهش تخلف رانندگی است.

 سیاهپور بابیان اینکه در طول سال ۹۶ با اجرای اقدامات مختلف شاهد کاهش نیم درصدی حوادث جاده‌ای در فارس بودیم،

 وی با اشاره به کنترل کامل تردد خودروهای عمومی مسافربری در فارس طی نوروز، از تأثیرگذاری نصب و استفاده از سیستم سپهتن در به صفر رسیدن حوادث جرحی و فوتی یاد و خاطرنشان کرد: علاوه بر این اقدامات، آموزش‌های ارائه‌شده به رانندگان، مدیران فنی و مدیران عامل شرکت‌های حمل‌ونقل، بسیار تأثیرگذار بوده است.

 مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان فارس تأکید کرد: برای کاهش حوادث رانندگی در بخش حمل‌ونقل خصوصی باید راهکارهای آموزشی در این بخش به شکلی جدی دنبال شود؛ زیرا براساس آمارهای موجود، بالغ‌بر ۹۳ درصد علت تمام حوادث رانندگی منجر به فوت و جرح، انسانی بوده است.

 مدیرکل راهداری فارس بابیان اینکه در نوروز امسال و با اقدامات و تدابیر اجرایی شده حتی یک مورد تصادف منجر به فوت و جرح در مسیر کمربندی شیراز ثبت و اعلام‌نشده است، گفت: در ۶ ماهه دوم سال گذشته تأکید بر موضوع محور کمربندی در جلسات مختلف بیشتر شد و درنهایت وظایف شهرداری شیراز، راه و شهرسازی و راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نیز مشخص شد.

 وی تصریح کرد: براساس تفاهم‌ها و مصوبات جلسات استانی قرار است بعد از آماده‌سازی زیرساخت‌ها توسط دستگاه‌های اعلام‌شده، مدیریت محور کمربندی به شهرداری شیراز سپرده شود. سیاهپور اظهار کرد: اقدامات مختلفی در سال گذشته باهدف کاهش حوادث جاده‌ای انجام شد که اقدامات اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی بیشترین تأثیر را در این رابطه داشتند و ابتدای سال ۹۶ تعداد ۱۱ مدیر فنی در سراسر فارس ناوگان حمل‌ونقل عمومی را رصد می‌کرد که در پایان سال این عدد به ۱۳۵ مدیر فنی رسید.

وی بابیان اینکه استقرار دوربین‌های سرعت و تخلف سنج نیازمند زیرساخت‌های مخابراتی و انرژی است، افزود: در برخی محورها متأسفانه فیبر نوری و سایر امکانات زیرساختی برای نصب و راه‌اندازی دوربین وجود ندارد و اگر این زیرساخت‌ها ایجاد شود، امکان افزایش تعداد دوربین‌ها وجود دارد. مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان فارس ادامه داد: ازجمله اقدامات انجام‌شده در حوزه ایمن‌سازی می‌توان به شانه سازی ۵۲۰ کیلومتر از محورهای استان، بخشنده کردن راه‌های استان به طول ۶۱۰ کیلومتر و خط‌کشی ۱۰ هزار کیلومتر از محورهای استان در ماه‌های منتهی به پایان سال اشاره کرد. وی با اشاره به رایزنی‌های معاون عمرانی استانداری فارس برای اجرایی شدن یک یا ۲ تقاطع غیره مسطح در محور کمربندی شیراز، ابراز امیدواری کرد که عملیات اجرایی یک روگذر در سال آغاز شود.

 سیاهپور اظهار کرد: بالغ‌بر ۲۰ هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه در استان فارس وجود دارد که براساس استانداردها برای نگهداری و ایمن‌سازی این میزان راه باید سالانه ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شود.

وی گفت: در سال ۹۶ حدود ۸۰ میلیارد تومان اعتبارات استانی و ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبارات ملی پیش‌بینی‌شده بود که میزان تخصیص اعتبارات استانی و نفت حدود ۸۵ و اعتبارات ملی حدود ۶۵ درصد بوده است که اعتبارات ملی به شکل نقدی و اسناد خزانه محقق شد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان فارس گفت: آموزش ۱۴ هزار موتورسوار، توزیع، نصب برچسب، کلاه ایمنی و برچسب‌های آشکارساز، آموزش بدو خدمت رانندگان ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای، برگزاری کلاس‌های آموزشی مدیران فنی شرکت‌های حمل‌ونقل و نیز اجرای طرح‌های کنترل و نظارت پرتردد، ایمن‌سازی مدارس حاشیه‌ای راه‌ها و راه‌اندازی معاینه فنی سنگین استان ازجمله فعالیت‌های این اداره کل است.

 وی افزود: روکش آسفالت گرم، لکه‌گیری، ماسه آسفالت، بازیافت گرم، درزگیری، فوگ سیل، چپ سیل، میکرو سرفیسینگ، شانه سازی آسفالت، حذف و اصلاح نقاط پر تصادف ونیز تعمیرات اساسی ابنیه فنی بزرگ و ارتقای سیستم ایمنی ابنیه فنی بزرگ از دیگر عملکردهای این اداره کل در سال گذشته است.​​

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.