| کد خبر: 167025 |

◄ نصب سه دستگاه سامانه توزین بار در محور آزادراهی گرمسار-قم

عملیات اجرایی نصب سیستم توزین در حال حرکت در محور آزادراهی گرمسار-قم آغاز شد.

تین نیوز

سرپرست اداره کل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان سمنان، گفت: با توجه به اینکه یکی از علل اصلی تخریب رویه راه‌ها و ابنیه آن، اضافه‌بار وسایل نقلیه سنگین است، لذا کنترل و شناسایی وسایل نقلیه سنگینی که دارای اضافه‌بار غیرمجاز هستند اهمیت بالایی در حفظ راه و کاهش هزینه‌های نگهداری آن دارد. در این راستا پیرو مصوبات کمیته هوشمند سازی محورهای مواصلاتی کشور و به‌منظور کنترل و نظارت بیشتر بر حمل بار در جاده‌ها و شناسایی اضافه تناژ و تخلفات مرتبط با آن و استفاده از تکنولوژی‌های روز سامانه‌های هوشمند حمل‌ونقل، عملیات اجرایی سامانه‌های توزین در حال حرکت (WIM) در محور گرمسار قم آغاز شد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط عمومی اداره کل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان سمنان، احسان منصورکیایی مهم‌ترین شاخصه این سامانه را کنترل وزن وسایل نقلیه در حال حرکت بدون نیاز به توقف آن‌ها دانست و افزود: این مورد مزایایی چون جلوگیری از اتلاف زمان، صرفه‌جویی سوخت و حذف نیروی انسانی را به همراه دارد. بدین‌صورت که با استفاده از سنسورهای نصب‌شده در سطح جاده، وسایل نقلیه متخلف دارای اضافه تناژ شناسایی و به‌طور هوشمند به پلیس‌راه اطلاع داده می‌شود.

منصور کیایی افزود: با تکمیل و بهره‌برداری از این طرح تعداد سامانه‌های هوشمند توزین در حال حرکت در محورهای استان به ۳ دستگاه خواهد رسید.

راه‌های ارتباطی استان سمنان مجهز به ۵۹ سامانه ثبت تخلف و ۵۴ دستگاه ترددشمار است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.