◄ راهاندازی سیستم جدید اطلاعرسانی از وضعیت بارنامه از طریق تلفن همراه
دولت برای حفظ منافع فعالان و تلاشگران بخش حملونقل جادهای کشور تلاش تمام عیار خود را به کار گرفته است.
وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری و حملونقل جادهای بهعنوان متولی اصلی بخش حملونقل جادهای با هماهنگی سایر نهادهای دستاندرکار ، تشکلهای صنفی و کانونهای حملونقل جادهای تمام توان و ظرفیت خود را جهت حفظ منافع فعالان و دست اندر کاران بخش و ایجاد رضایت حداکثری آنان بهویژه رانندگان تلاشگر به کار گرفته است .
به گزارش تیننیوز و به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حملونقل جادهای غلامحسین دغاغله مدیرکل دفتر حملونقل کالای این سازمان با اشاره به اینکه تعامل ، هماندیشی و تصمیمگیری مشترک در برنامههای کلان بخش با نمایندگان فعال بخش حملونقل جادهای و تشکلهای صنفی جزو اصول و سیاست کاری سازمان راهداری و حملونقل جادهای است افزود : در ماههای اخیر بهویژه در چند روز گذشته با هماهنگی بهعملآمده با نهادها و سازمانهای دستاندرکار حملونقل جادهای ، همچنین با ملاقاتهایی که با رانندگان تلاشگر در این ایام و در مقاطع مختلف در پایانههای حمل کالا و یا جلسات متعدد برگزار شد ، این فعالان درخواستهایی بالأخص بحث افزایش نرخ کرایه حمل را داشتند که موردقبول همه بود و در این خصوص تلاشهای خوبی با همکاری تشکلها صورت گرفته است .
دغاغله در ادامه گفت : در خصوص سهم دولت در بیمه تأمین اجتماعی که از مطالبات و خواستهای رانندگان تلاشگر بود ، روز گذشته با اقدام جدی و هماهنگی با دیگر مسئولین ذیربط خوشبختانه تصمیمات خوبی در جهت حل این مشکل اتخاذشده و شرایط عادی حاکم شده است .
وی با اشاره به راهاندازی بارنامه برخط مجازی با کمک خود رانندگان در سال ٩٥ در پایانه بندر شهید رجایی و در پایانه بندر امام و بوشهر در سال ٩٦ ، تصریح کرد : تلاش سازمان راهداری و حملونقل جادهای کاهش زمان توقف در پایانههای حمل کالا ، قانونمند کردن دریافت کالا و برقراری عدالت کامل است .
دغاغله با تأکید بر اینکه دو کانون و تشکل صنفی کارفرمایی و کارگری مسئولیت نرخ توافقی کمیسیونهای حمل کالا را بر عهدهدارند ، خاطرنشان کرد : نرخ کمیسیون کاملاً مشخص است و از سال ٨٧ تقریباً ثابت بوده است و احیاناً دریافت خارج از عرف حتماً در کمیسیونهای ماده ١٢ و رسیدگی به تخلفات شرکتهای حملونقل کالا بررسی و اعمال قانون میشود .
مدیرکل حملونقل کالای سازمان راهداری و حملونقل جادهای در این زمینه دو راهکار جهت جلوگیری از بروز تخلف را اینگونه بیان کرد : نخست مسئولیت ارائه گزارشات تخلف در دریافت کمیسیون اضافی بر عهده انجمن صنفی رانندگان قرارگرفته است و دوم برای خود رانندگان در سراسر کشور فرمهایی در اختیار آنان قرارگرفته که در صورت مشاهده موضوع اضافه دریافتی کمیسیون، فرمها تکمیل و در اختیار ادارات کل راهداری و حملونقل جادهای استانها جهت اعمال قانون قرار گیرد.
دغاغله وعده راهاندازی سیستم جدید اطلاعرسانی از وضعیت بارنامه ، کمیسیون دریافتی و... بهصورت کاملاً شفاف و روشن از طریق تلفن همراه به رانندگان در آیندهای نزدیک خبر داد .
وی در خصوص نوسازی ناوگان حملونقل جادهای کالا نیز توضیح داد: در ابن خصوص دو نهاد اصلی وزارت نفت از طریق سازمان بهینهسازی مصرف سوخت از محل صرفهجویی سوخت و پرداخت تسهیلات اعتباری و وزارت راه و شهرسازی با مسئولیت سازمان راهداری و حملونقل جادهای اقدامات مناسبی را آغاز کردهاند لیکن به جهت تعداد زیاد ناوگان فرسوده در کشور از یکسو و ظرفیت محدود تولیدکنندگان داخلی از سوی دیگر این طرح از شتاب بالایی برخوردار نیست ، لذا به جهت کمک به اشتغال رانندگان زحمتکش مقرر گردیده است یک ماه پس از اسقاط خودروی فرسوده ، خودروی جدید را دریافت نماید تا درمعیشت آنان خللی وارد نشود ، که این موضوع درگذشته از شش ماه تا ٢ سال به طول میانجامید .
دغاغله در خصوص سهمیه سوخت ناوگان حملونقل کالا گفت : فعالان بخش حملونقل کالا جزو پاکدستترین خدمتگزاران جامعه هستند و به میزان نیاز خود سوخت دریافت میکنند لذا طرح دریافت سوخت براساس پیمایش نیز که از سال ٩٤ آغاز گردیده موجب برقراری نظمبخشی بیشتر و صرفهجویی قابلملاحظه سوخت در کشور شده و در این طرح براساس اسناد بارنامه و صورتوضعیت و در نظر گرفتن تمام جوانب اعم از تردد با کالا و بدون بار ،احیاناً توقف فعالیت به جهت مشکلات راننده یا خودرو و غیره سوخت تحویل میگردد و خوشبختانه تاکنون در ارتباط با سهمیه سوخت مشکلی گزارش نشده است و در صورت درخواست رانندگان ارجمند رسیدگی لازم توسط کارگروههای استانی انجام خواهد شد .
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.