| کد خبر: 166876 |

◄ نخستین واکنش به اعتصاب کامیون‌داران؛ حل مشکل حق بیمه و افزایش کرایه

ما صدای رانندگان را شنیدیم و در این راستا اقدامات مهم و جدی در حال انجام است و با توجه به اینکه حداکثر تلاش مسولان انجام درخواست‌های صنفی رانندگان است امیدواریم از این بیشتر اعتصابات ادامه نیابد.

تین نیوز

معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت:یکی از خواسته های کامیون‌داران محاسبه کرایه حمل بر اساس تن بر کیلومتر است که این درخواست باید بررسی شود تا در نهایت به ضرر راننده تمام نشود.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز داریوش امانی معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در  واکنش به اعتصابات کامیون‌داران که امروز وارد سومین روز خود شد، گفت: خواسته‌های صنفی کامیون‌داران در سراسر کشور  از سوی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بررسی شد و سازمان با بخشی از آن موافقت دارد.

و از مذاکرات پی در پی با انجمن های صنفی و روسای تشکلهای مربوطه خبر داد و گفت: یکی از خواسته های کامیون‌داران محاسبه کرایه حمل بر اساس تن بر کیلومتر است که این درخواست باید بررسی شود تا در نهایت به ضرر راننده تمام نشود.

او در این باره توضیح داد: باید مزایا و معایب این درخواست بررسی شود درست مثل سخت و زیان آور کردن شغل رانندگی که اکنون موافقان و مخالفان خود را در این صنف دارد. در صورت  سخت و زیان آور شدن این شغل رانندگان باید حق بیمه بیشتری به سازمان تامین اجتماعی دهند و همینطور با سن 25 سالگی بازنشسته  شوند در حالی که همین الان برای بازنشستگی در سی سالگی مخالفت دارند  و به ما اعتراض می‌کنند. بنابراین تمام تلاش ما این است که هر تصمیم جدیدی که برای رانندگان و کامیون‌داران گرفته می‌شود به نفع آنها باشد و مشکلات آنها را دوچندان نکند.

امانی در خصوص درخواست دیگر کامیون‌داران، گفت: افزایش کرایه از قبل در برنامه های ما بود و می‌خواستیم این افزایش قیمت را اعلام کنیم که اکنون در سراسر کشور  20درصد افزایش اعمال شده است.

او این خبر را هم داد که مشکل بیمه کامیون‌داران هم حل شده است و گفت: برای بیمه رانندگان سازمان تامین اجتماعی متاسفانه بدون هماهنگی با ما حق یارانه را قطع کرده بود که با پیگیری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به وضعیت قبل برگشت بحث دیگری هم که رانندگان داشتند این بود که با حداقل حقوق بازنشسته می‌شوند که طی مذاکره با وزیر کار  بررسی این موضوع در دستور کار قرار گرفت و ایشان دستور دادند کارگروهی در سازمان تامین اجتماعی تشکیل شود که که خود رانندگان مابه التفاوت بیمه را پرداخت کنند تا با حقوق بیشتری بازنشسته شوند که ماه اینده این موضوع جمع و به رانندگان ابلاغ می‌شود.

داریوش امانی
داریوش امانی می‌گوید به زودی در جلسه مشترک با کامیون‌داران مزایا و معایب محاسبه قیمت بر اساس تن-کیلومتر مطرح می شود و درصورت موافقت یا مخالفت صنف تصمیم نهایی گرفته می‌شود.

او ادامه داد: تاگید داریم که با تعیین کرایه بر مبنای تن بر کیلومتر مخالف نیستیم و چون خواسته صنف است اکنون تیم کارشناسی در حال بررسی موضوع است اما نحوه محاسبه سخت است و  در این صورت باید قبل از آن از جاده‌های کشور آنالیز داشته باشیم که مثلاً کدام جاده صعب‌العبور است یا کدام کویری و کدام کوهستانی است. چرا که برای هر کدام ضریبی باید قائل شویم.

وی خبر داد که به زودی در جلسه مشترک با این صنف مزایا و معایب محاسبه قیمت بر اساس تن برکیلومتر مطرح می شود و در صورت موافقت یا مخالفت صنف، تصمیم نهایی گرفته می‌شود.

 امانی ادامه داد: ما صدای رانندگان را شنیدیم و در این راستا اقدامات مهم و جدی در حال انجام است و با توجه به اینکه حداکثر تلاش مسولان انجام درخواست‌های صنفی رانندگان است امیدواریم از این بیشتر اعتصابات ادامه نیابد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محمد 0 0

    سلام
    امیدوارم فکری هم به حال پایانه تهران کنید دارن از راننده 50 درصد کمیسیون میگیرن