| کد خبر: 166614 |

◄ نصب حدود ۴۳۰۰ دستگاه دوربین‌ ثبت تخلفات عبور و مرور در جاده‌ها

پروژه نصب ۴ هزار و ۲۹۲ دستگاه سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور درراه‌های شریانی و پرتردد کشور به ارزش ۱۰ هزار و ۷۴۸ میلیارد ریال در دستور کار سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قرار خواهد گرفت.

تین نیوز

به‌منظور افزایش ایمنی سفرهای جاده‌ای و کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن با حمایت مجلس ، پروژه نصب ۴ هزار و ۲۹۲ دستگاه سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور در راه‌های شریانی و پرتردد کشور به ارزش ۱۰ هزار و ۷۴۸ میلیارد ریال در دستور کار سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قرار خواهد گرفت.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاد‌ه‌ای  عبدالهاشم حسن نیا معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس این سازمان با اعلام این مطلب افزود: براساس مطالعات و پژوهش‌های انجام‌یافته و پیش‌بینی‌های صورت گرفته از توسعه و ارتقای راه‌های کشور، افزایش خودرو و سفرهای بین‌شهری هم‌وطنان در سال‌های آتی، ضرورت توسعه و گسترش هوشمند سازی جاده‌ها از سوی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به ریاست مجلس پیشنهاد و درخواست شد، که مورد موافقت ایشان قرار گرفت  و به کمیسیون عمران مجلس جهت قرار گرفتن در دستور کار و اقدام مقتضی ارجاع شد.

حسن‌نیا  با اشاره به نقش و تأثیر هوشمند سازی جاده‌های کشور در مدیریت سرعت و کاهش چشمگیر تخلفات رانندگی و تصادفات جاده‌ای، خاطرنشان کرد: با توجه به برآورد اولیه برای پوشش ۴۴ هزار و ۸۶۵ کیلومتر راه‌های شریانی و پرتردد شامل آزادراه، بزرگراه و راه‌های اصلی در سال ۱۴۰۰ مجموعاً  ۶ هزار و ۳۴۲ سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور نیاز است.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به اینکه متوسط پوشش این دوربین‌ها در آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها ۱۰ کیلومتر و درراه‌های اصلی ۲۰ کیلومتر  خواهد بود، افزود: در حال حاضر تعداد سامانه‌های ثبت تخلفات عبور و مرور که فعال بوده و تا پایان سال جاری نصب خواهد شد ۲۰۵۰ دستگاه است و برای سال ۱۴۰۰ تعداد ۴ هزار و ۲۹۲ سامانه دیگر جهت پوشش موردنیاز است.

معاون وزیر راه و شهرسازی  در ادامه توضیح داد: برآورد هزینه‌های لازم در این خصوص انجام‌شده است که در این راستا اعتبار موردنیاز برای تکمیل این سامانه‌ها و دوربین‌های ثبت تخلفات عبور و مرور طی ۳ سال آینده   ۱۰۷۴۸ میلیارد ریال برآورد شده است که امید است مراحل قانونی تصویب این اعتبار انجام و جهت اجرا  ابلاغ گردد.

حسن نیا اظهار کرد: هزینه پشتیبانی و نگهداری سالانه این سامانه‌ها ۱۵۰۰ میلیارد ریال است که از اعتبارات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تأمین خواهد شد و براساس برنامه تعیین‌شده، نصب و اجرای این سامانه‌ها در ظرف سه سال و نگهداری  و خدمات پس از نصب از طریق پیمانکار مربوطه تا پایان سال هشتم انجام خواهد شد.

سیر مراحل قانونی این درخواست و پیشنهاد در دستور کار پیگیری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قرار داشته ضمن آنکه به جهت ارتقای کیفیت انجام کار مطابق با فن‌آوری‌های روز دنیا این سازمان مطالعات و بررسی‌های لازم از فرآیند اجرا را از مدت‌ها قبل آغاز کرده است.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.