| کد خبر: 166451 |

نوسازی ناوگان فرسوده مینی‌بوس‌ با آورده ۲۰ درصدی متقاضی

در طرح نوسازی ناوگان مینی‌بوس‌ فرسوده ۸۰ درصد از کل هزینه خرید مینی‌بوس‌های نو از طریق تسهیلات با بهره ۴ درصد و ۲۰ درصد کل مبلغ به‌عنوان آورده متقاضی تأمین می‌شود.

تین نیوز

مشاور ارشد رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: در طرح نوسازی ناوگان مینی‌بوس‌ فرسوده ۸۰ درصد از کل هزینه خرید مینی‌بوس‌های نو از طریق تسهیلات با بهره ۴ درصد و ۲۰ درصد کل مبلغ به‌عنوان آورده متقاضی تأمین می‌شود.

به گزارش تین‌نیوز، صدر اله در حاشیه برگزاری مراسم تحویل ۵۰۰ دستگاه خودروی مینی‌بوس از محل طرح نوسازی و اشتغال‌زایی با وام ۴ درصد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این طرح ۸۰ درصد از کل هزینه خرید مینی‌بوس‌های نو از طریق تسهیلات با بهره ۴ درصد و ۲۰ درصد کل مبلغ به‌عنوان آورده متقاضی تأمین می‌شود.

وی با اشاره به جزئیات طرح نوسازی ناوگان عمومی باری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بیان داشت: طرح نوسازی ناوگان فرسوده حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای از سال ۹۴ آغازشده است که طبق آن ۶۵ هزار دستگاه کامیون‌ فرسوده با عمر بالای ۳۵ سال با ظرفیت بالای ۱۰ تن نوسازی می‌شود.

مشاور ارشد رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای افزود: سرمایه موردنیاز نیز از محل صرفه‌جویی سوخت حاصل از نوسازی و جایگزینی یک کامیون نو با نمونه فرسوده تأمین می‌شود.

 خاطرنشان کرد: تسهیلات نوسازی برای کشنده‌ها ۳۲۰ میلیون تومان با سود ۹ درصد بوده که تا پایان سال گذشته ۲۱۰۰ دستگاه کشنده نو به متقاضیان تحویل داده شد.

وی با اشاره به میزان صرفه‌جویی سوخت حاصل از طرح نوسازی کامیون‌های فرسوده گفت: میزان مصرف سوخت کامیون‌های نو حدود ۵۰ درصد کشنده‌های فرسوده است که شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی با در نظر گرفتن قیمت‌های جهانی محاسبه و مابه‌التفاوت را پرداخت می‌کند.

مشاور ارشد رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خاطرنشان کرد: نوسانات قیمت ارزبر روی قیمت کامیون‌ها تأثیرگذار است و قیمت‌ هر دستگاه بسته به نوع ‌آن‌ها متفاوت است.

 

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.