| کد خبر: 164622 |

◄ ​جابجایی بیش از ۱۷ میلیون تن کالااز استان مرکزی

ارسال ۹۶ درمجموع ۱۲ ماهه بیش از ۱۷ میلیون تن کالا از مبدأ استان جابجا شده‌ که بیشترین حجم جابجایی کالا طی ۴ سال اخیر است.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل استان مرکزی، گفت: بر اساس آمار بارنامه‌های صادره به‌طور متوسط در ۴ سال اخیر ماهانه 1.5 میلیون تن کالا در قالب ۱۰۰ هزار سفر باری از استان مرکزی به سایر نقاط کشور حمل شده است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی، علی زندی‌فر ضمن بیان این مطلب افزود: استان مرکزی با این حجم جابجایی کالا ۴.۵ درصد از کل حجم بار کل کشور را به خود اختصاص داده است و در رتبه ۹ کشوری قرار دارد که به‌طورمعمول ۱۰ درصد از کل بار جابجا شده به‌صورت درون استانی و ۹۰ درصد برون‌استانی جابجا می‌شود و به‌طور متوسط سالانه بیش از ۷ میلیون تن کالا از سایر نقاط کشور به استان مرکزی وارد می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی اظهار کرد: در سال ۹۶ درمجموع ۱۲ ماهه بیش از ۱۷ میلیون تن کالا از مبدأ استان جابجا شده است که بیشترین حجم جابجایی کالا طی ۴ سال اخیر است.

وی بیان کرد: این حجم جابجایی کالا در قالب بیش از یک‌میلیون سفر باری صورت گرفته است که حجم سفرهای باری نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵ درصد افزایش داشته است و متوسط وزن هر محموله ۱۵ تن است و این در حالی است که متوسط کشوری ۱۴ تن است.

زندی فر تصریح کرد: حدود ۸۰ درصد از کل بار جابجا شده از مبدأ استان از سه شهرستان اراک، دلیجان و ساوه بارگیری می‌شود و بیشترین کالای حمل شده به ترتیب شامل انواع سیمان (۱۶ درصد از کل)، نفت کوره و گازوئیل (۱۴ درصد) و انواع سنگ معدنی ۸ درصد است و مقصد بیشترین حجم از جابجایی کالا از مبدأ استان به استان‌های تهران، خوزستان، اصفهان و قم است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.