| کد خبر: 164213 |

◄ پرترددترین پایانه‌های مرزی درنوروز

در ایام طرح نوروز امسال، بالغ‌بر هزار و 618 شرکت اتوبوس‌رانی و 772 شرکت مینی‌بوس‌رانی و سواری کرایه در قالب 38 شرکت سر شبکه، امکانات و نیروی انسانی موردنیاز در جابه‌جایی مطلوب مسافران نوروزی را فراهم کردند.

تین نیوز

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر با بیان به‌کارگیری حداکثر ظرفیت ناوگان عمومی حمل‌ونقل جاده‌ای در سفرهای نوروزی گفت: در سال جاری به‌منظور ترغیب مسافران به انجام سفرهای برنامه‌ریزی‌شده پیش‌فروش بلیت‌های نوروزی از روز 17 بهمن‌ماه به‌صورت حضوری و غیرحضوری آغاز شد و فرصت بیشتری در اختیار مسافران قرار گرفت.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، حمیدرضا شهرکی ثانوی افزود: در این ایام از سوی ادارات کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان‌های سراسر کشور و دفاتر نمایندگی این ادارات کل در پایانه‌های مسافری عمومی نظارت کافی و مستمر بر نحوه عملکرد شرکت‌های مسافر در عرضه حداکثری ظرفیت به متقاضیان در اقصی نقاط کشور صورت گرفت.

شهرکی همچنین با اشاره به آمار به‌کارگیری 14 هزار و 500 دستگاه اتوبوس، 20 هزار دستگاه‌ مینی‌بوس و 28 هزار دستگاه سواری کرایه در ایام طرح نوروزی، افزود: بیش از 117 هزار و 500 راننده و کمک‌راننده در جابه‌جایی مسافران فعالیت داشتند که بر اساس آمار جابه‌جایی‌ها تعداد 4 میلیون و 861 هزار نفر مسافر معادل 58.5 درصد با اتوبوس، تعداد یک‌میلیون و 918 هزار نفر معادل 23 درصد با مینی‌بوس و تعداد یک‌میلیون و 540 هزار نفر معادل 18.5 درصد با سواری کرایه جابه‌جا شدند.

وی افزود: استان‌های دارای بیش‌ترین تعداد مسافر جابه‌جاشده به ترتیب عبارت‌اند از: تهران، خراسان رضوی، اصفهان، فارس و خوزستان.

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر از تردد یک‌میلیون و 329 هزار نفر از پایانه‌های مرزی جاده‌ای خبر داد و افزود: از این تعداد 688 هزار و 994 نفر معادل 51.8 درصد مسافران ورودی و 640 هزار و 491 نفر مادل  2 / 48 درصد را مسافران خروجی تشکیل می‌دهند. همچنین 971 هزار و 981 نفر معادل 73 درصد اتباع ایرانی و 357 هزار و 504 نفر معادل 27 درصد اتباع خارجی می‌باشند.

شهرکی ثانوی همچنین اعلام کرد: پرترددترین پایانه‌های مرزی در ایام طرح نوروزی به ترتیب پایانه‌های مرزی بازرگان در آذربایجان غربی،‌ مهران در استان ایلام، شلمچه در استان خوزستان، بیله‌سوار در استان اردبیل و رازی در استان آذربایجان‌غربی هستند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.