| کد خبر: 163760 |

ثبت 422 هزار تردد در محورهای ارتباطی جنوب کرمان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان از ثبت بیش از422 هزار و 377 تردد وسایل نقلیه از 25 اسفند 96 تاکنون خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان از ثبت بیش از422 هزار و 377 تردد وسایل نقلیه از 25 اسفند 96 تاکنون خبر داد.

 
به گزارش تین‌نیوز، مسعود جمیلی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به آمار ثبت شده دوربین‌های نظارت تصویری و ثبت تخلفات در محورهای ارتباطی جنوب استان کرمان به ترتیب بیشترین حجم تردد در محور جیرفت - کهنوج و بالعکس با 50 هزار و 901 تردد، محور جیرفت – دلفارد و بالعکس با 30 هزار و 415 تردد و محور درب بهشت – بافت و بالعکس با 29هزار و 496 تردد بوده است.

وی با بیان اینکه این حجم تردد در 18محور که مجهز به دوربین نظارت تصویری هستند ثبت شده است، بیان داشت: در حال حاضر 9 دوربین ثبت تخلف و 5 دوربین نظارت تصویری در محورهای جنوب استان کرمان فعال است که در سال جدید 15 دوربین نظارت تصویری جدید به مجموع دوربین‌های موجود در محورها اضافه خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان با بیان اینکه از تمام ظرفیت‌های حوزه راهداری و حمل ونقل برای خدمات‌رسانی بهتر به مردم و مسافران نوروزی استفاده کرده‌ایم، افزود: مردم و رانندگان نیز با رعایت قانون در این ایام و شلوغی تردد در محورها راهداران را در خدمات رسانی بهتر یاری کنند.

جمیلی با بیان اینکه دوربین‌های ثبت تخلفات و نظارت تصویری در محورهای ارتباطی برای ایمنی بیشتر تردد مردم و مسافران فعال و راه‌اندازی شده است، عنوان کرد: رانندگی در محورهای ارتباطی بین شهری و توجه به قانون و رعایت سرعت مطمئنه و در کنار آن نقش نظارتی این دوربین‌ها بر رانندگان می‌تواند سفری ایمن را به همراه داشته باشد.

وی از ثبت لحظه‌ای تخلفات رانندگان توسط دوربین‌های ثبت تخلفات خبر داد و گفت: رانندگان به گمان اینکه در طول مسیر و حد فاصل بین دو دوربین می‌توانند هرچه که بخواهند سرعت بروند و سپس در زیر دوربین‌ها سرعت را کاهش دهند بدانند از لحضه عبور خودرو از زیر دوربین میزان سرعت و عکس خودرو در سامانه ثبت و به محض عبور از دوربین بعدی میزان سرعت طی شده محاسبه و در صورت تخطی از سرعت مجاز تخلف ثبت و اعمال قانون الکترونیکی صورت می‌گیرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان یادآور شد: رانندگانی که در زمان دریافت پلاک خودرو شماره همراه خود را ارائه داده باشند به محض ثبت تخلف پیامک جریمه برای راننده ارسال می‌شود و در برخی موارد هم پس از10 روز پیامک تخلف به راننده اعلام می‌شود.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.