| کد خبر: 163672 |

◄ رشد ۱۱درصدی سرویس‌دهی ناوگان حمل‌ونقل عمومی به مسافران نوروزی

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تهران وضعیت سرویس‌دهی ناوگان حمل‌ونقل عمومی و میزان استقبال مردم را در سفرهای نوروزی تشریح کرد.

تین نیوز

به گزارش تین‌نیوز،  مجید نصرالله‌‌ نژاد گفت: امسال سرویس‌دهی ناوگان حمل‌ونقل عمومی تهران با رشد 11 درصدی مواجه بوده است .

او در ادامه گفت: پایانه غرب با ۳۸ شرکت اتوبوس‌رانی و۷ شرکت سواری  بیش‌ترین جابه‌جایی‌های حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای استان تهران را به عهده دارد و به 140 مقصد اتوبوس اعزام می‌کند.

نصرالله‌‌ نژاد درباره تعداد مسائل نقلیه عمومی در پایانه‌های استان گفت:  در ایام نوروز ۹۷ در پایانه بیهقی ۴۲۹۳ دستگاه با ۶۴هزار و ۶۲۳مسافر، در پایانه جنوب ۱۲۷۵۵ دستگاه حمل‌ونقل عمومی با ۲۶۰هزار و۲۴۲ مسافر، در پایانه شرق ۸ هزار و ۲۸۱ دستگاه با ۹۶ هزار و ۴۲۹ مسافر، در پایانه غرب ۱۹هزار و ۲۹۴ دستگاه حمل‌ونقل عمومی با ۳۱۰ هزار و ۵۱ مسافر و در پایانه شهرستان‌های استان ۳۳۴۱ دستگاه با ۳۱هزار و ۱۲۷ مسافر جابه‌جا شدند. به‌عبارت‌دیگر درمجموع ۷۶۲هزار و۴۷۲ مسافر از طریق ۴۷ هزار و ۹۶۴ دستگاه ناوگان عمومی جابه‌جا شدند.

او در ادامه گفت: در مدت ذکرشده ۲۹ هزار و ۸۶ اتوبوس و یک هزار و ۷۷۶ دستگاه مینی‌بوس و ۱۷هزار ۱۰۲ خودروی سواری در پایانه‌های مسافربری استان وظیفه جابه‌جایی مسافران را به عهده داشته‌اند.

نصرالله‌نژاد در ادامه به پیش‌فروش بلیت‌های اینترنتی نوروزی اشاره و خاطرنشان کرد: پیش‌فروش اینترنتی از 17 بهمن ماه 96  تا 6 فروردین 97 انجام شد و تعداد مسافرانی که خرید اینترنتی داشته‌اند ۱۴۴هزار و ۸۰۰نفر بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تهران  داشتن 5 سال سابقه برای رانندگان ناوگان عمومی برای خدمات دربستی  را الزامی دانست و گفت: در ضوابط ارائه سرویس‌های دربستی، شرایط ویژه‌ای برای ناوگان و نیز رانندگان لحاظ شده است که شرکت‌های حمل‌ونقل موظف به رعایت آن هستند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تهران، او درباره سن مجاز برای سرویس‌دهی اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌ها گفت: حداکثر سن اتوبوس‌ها برای سفر در مسافت‌های بیش از ۵۰۰ کیلومتر، ۱۰ سال و  در مسافت‌های کمتر از ۵۰۰ کیلومتر نباید بیشتر از ۱۲ سال باشد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تهران حداکثر سن ناوگان سواری کرایه و ون برای جابه‌جایی گردشگران خارجی را برای مسافت‌ها کمتر از ۵۰۰ کیلومتر هفت سال و برای سفرهای بالای ۵۰۰ کیلومتر پنج سال اعلام کرد.

نصرالله‌نژاد به نظارت شدید  بر حمل‌ونقل عمومی در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: تعداد مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین که خدمات‌دهی در بخش حمل‌ونقل برون‌شهری رادارند ۹مرکز می‌باشد و تعداد مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین درون‌شهری که زیر نظر شهرداری فعالیت می‌نمایند ۴مرکز می‌باشد .

او درباره شرکت‌های امداد خودرو که مجوز رسمی فعالیت دارند گفت: ۵شرکت امداد خودروی مجاز به نام‌های آفتاب شهر طلایی-  رفاه ایرانیان-  شهر الکترونیک - کانون جهانگردی- همراه ناجی ایرانیان  تحت پوشش اداره کل راهداری به مسافران مشغول فعالیت هستند  و دارای بغل نویسی خودروها و مدارک معتبر هستند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تهران، به لزوم توجه مسافران به استفاده از شرکت‌های امداد خودرو مجاز اشاره کرد و گفت: با استفاده از سامانه ۱۴۱ و نصب این برنامه بر روی گوشی تلفن همراه به‌راحتی می‌توان به مراکز و خودروهای معتبر امدادی دسترسی داشت.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.