| کد خبر: 163445 |

◄ ایمنی سفرها با رقابت شبکه‌های مسافربری

بدیهی است که شبکه های مسافربری در این مورد با یکدیگر رقابت نموده و سطح ایمنی سفرها افزایش خواهد یافت تا بتوانند رضایت بیشتر مشتریان را فراهم کنند و مشتریان بیشتری جلب کنند.

تین نیوز

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی یکی از مهمترین مسائلی که در این زمینه مورد توجه مسافران است موضوع ایمنی سفرهاست. بدیهی است که شبکه های مسافربری در این مورد با یکدیگر رقابت نموده و سطح ایمنی سفرها افزایش خواهد یافت تا بتوانند رضایت بیشتر مشتریان را فراهم کنند و مشتریان بیشتری جلب کنند.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خاطرنشان کرد: در حال حاضر با توجه به اینکه اجرای موفق «طرح شبکه سیر» توانسته است قریب به ۳۵ شبکه مستقل مسافربری را در سطح کشور شکل دهد که قریب به ۱۶۰۰ شرکت مسافربری را تحت پوشش خود گرفته اند. انتظار می رود که این رقابت بزرگ در حال  آغاز بوده و در ایام نوروز نیز با توجه به افزایش حجم تقاضای مسافرت در برخی روزها فرصت مناسبی برای این شبکه ها خواهد بود تا بتوانند خودشان را به مسافرین و مردم معرفی کنند.

وی یادآور شد: پیش بینی ما این است که اجرای طرح شبکه سیر مستقیما در افزایش سطح خدمات قابل ارائه به مردم و همچنین در افزایش سطح ایمنی سفرها موثر خواهد بود.        

حسن‌نیا همچنین با اشاره به نظارت بر ارکان تشکیل دهنده سفرهای برون شهری ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای اظهار داشت: سفرهای عمومی جادهای همواره یک فرآیند نظارت مرحله‌ای را دنبال می نماییم. این فرآیند ابتدا از آنجایی شروع میشود که یک راننده می‌خواهد به عنوان یک راننده حرفه‌ای در بخش، فعالیت خود را آغاز کند که در اینصورت باید کارت هوشمند از سازمان دریافت نماید که این کارت به عنوان مجوز فعالیت راننده تلقی شده و در جریان صدور آن سازمان متبوع کنترل‌ها و استانداردهای خاصی را اعمال و احراز می‌کند.  

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه  در این فرایند اجرای سایر مقررات توسط شرکت حمل ونقل نیز کنترل می شود» ابراز داشت: از جمله احراز تحت پوشش بودن راننده و وسیله نقلیه و دارا بودن قراردادهای همکاری فی مابین راننده و شرکت یا دارا بودن قرارداد مابین مالک وسیله نقلیه و شرکت و حتی مجاز بودن سرویس دهی شرکت در یک مسیر خاص و بسیاری از موارد دیگر در جریان صدور مکانیزه اسناد حمل مورد بررسی و و کنترل قرار می گیرند.                                               

رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای افزود: فرآیند نظارت در لایه بعدی به صدور اسناد حمل باز می‌شود که در این مرحله صدور صورت وضعیتها از یک پروتکل مشخص و روال واحد تبعیت می‌کند و بخش مهمی از نظارتها در این مرحله اعمال می‌شود. به این ترتیب که در همه موارد باید الزامات تعیین شده توسط شرکت حمل‌ونقل رعایت شود و سازمان نیز در این خصوص نظارت دارد.

در حال حاضر صدور اسناد حمل به صورت مکانیزه انجام میگیرد. به شکلی که کلیه اطلاعات صورت وضعیت قبل از صدور باید توسط شرکت حمل ونقل به سرور مرکزی سازمان در ستاد ارسال و صحت تمامی اقلام اطلاعاتی آن با بانک های اطلاعاتی موجود در سازمان بطور مکانیزه و در کسری از ثانیه بررسی شود که از آن‌جمله میتوان به انطباق مشخصات راننده و ناوگان اختصاص داده شده اشاره کرد و پس از بررسی تنها به صورت وضعیتی کد رهگیری و اجازه صدور داده می شود که از هر نظر فاقد اشکال باشد.

وی همین کنترل‌ها را بخشی از فرایند نظارت بر سفرهای جاده‌ای عنوان کرد و گفت: مثلا در مورد راننده، کنترل صحت و سلامت روحی و جسمی وی و الزام به اخذ کارت سلامت تنها یکی از این کنترلها است که مستقیما بر ایمنی سفرها تاثیر گذار است و یا در مورد ناوگان هم همینطور لازم است وسیله نقلیه با تامین استانداردهای لازم ابتدا مجوز فعالیت از سازمان را کسب کند که از جمله این استانداردها می توان به محدودیت های عمر وسیله نقلیه و امکانات رفاهی آن اشاره کرد.       

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.