| کد خبر: 162422 |

دبیر کانون شرکت‌های مسافربری کشور از رکود شدید در فروش بلیت اتوبوس در مسیرهای داخلی خبر داد

◄ مسیرهای داخلی بدون مشتری ماند، مسیرهای خارجی تکمیل شد

صنعت حمل‌ونقل وقتی از رکود خارج می‌شود که تمام بخش‌های اقتصادی کشور فعال باشند.

تین نیوز

عضو هیئت‌مدیره و دبیر کانون شرکت‌های مسافربری کشور  با اعلام رکود شدید در بخش مسافری و عدم فروش بلیت های اتوبوس در مسیرهای داخلی در عین حال خبر داد که ظرفیت ناوگان در مسیرهای خارجی تکمیل شده است.

رضا همامی عضو هیئت‌مدیره و دبیر کانون شرکت‌های مسافربری کشور در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز گفت: طبق آماری که از وضعیت فروش بلیت‌های اتوبوس در مسیرهای داخلی تا شب گذشته به دست ما رسیده است رکود وحشتناکی در بخش مسافری حاکم است طوری که بلیت‌ها در بسیاری از مسیرهای داخلی به فروش نرسیده است.

وی بابیان اینکه بیشتر شرکت‌های حمل‌ونقلی اعتقاد دارند که این رکود بی‌سابقه است، گفت: هرسال برای تاریخ‌های 27 و 28 اسفندماه ظرفیت مسیر تهران- مشهد پر می‌شد چراکه بیشتر مسافران قصد داشتند که برای سال‌تحویل به مشهد برسند اما امسال تا این ساعت حتی ظرفیت این مسیر هم تکمیل‌نشده است و معروف‌ترین شرکت‌های مسافری با ناوگان خالی و بدون مسافر مواجه هستند.

همامی بابیان اینکه صندلی‌ها وی.آی.پی نیز در بسیاری از مسیرها خالی مانده است، گفت: باید منتظر بمانیم تا بعد از  22 اسفند که معمولاً ظرفیت مسیرهای ریلی و هوایی پر می‌شود ببینیم که آیا مسافران به سمت خرید بلیت‌های اتوبوس می‌آیند یا خیر.

دبیر کانون شرکت‌های مسافربری کشور درعین‌حال خیر داد که ظرفیت ناوگان در بسیاری از مسیرهای خارجی ازجمله ترکیه ، ارمنستان و گرجستان پر شده است و گفت: تقاضا برای سفر به کشورهایی همچون ارمنستان، گرجستان و ترکیه به خصوص در ایام عید دلایل و مسافران خاص خودش را دارد.

وی گفت:سیاست‌های توریست‌پذیر این کشورها باعث شده است که مردم تمایل بیشتری به سفرهای خارجی داشته باشند.

همامی ادامه داد: اکنون قیمت تورهای خارجی که تا 20 روز پیش 700 تا 800 هزار تومان به فروش می‌رسید ، 4 برابر شده است اما مردم هم‌چنان سفر خارجی را به داخلی ترجیح می‌دهند. یکی از دلایل ان این است که در ایران معمولاً در استانه عید قیمت‌ها افزایش می‌یابد و همه چیز گران می‌شود که این عامل خود در عدم انتخاب مقاصد داخلی برای مسافران تاثیرگذار است. اما در کشورهای همسایه این‌گونه نیست و معمولاً اقلام خوراکی ارزان‌تر است و خرید در این فصل مناسب‌تر.

این فعال حمل‌ونقلی بابیان اینکه صنعت حمل‌ونقل وقتی از رکود خارج می‌شود که تمام بخش‌های اقتصادی کشور فعال باشند، گفت: بها ندادن به گردشگری روی صنف ما تأثیر گذاشته است درحالی‌که اگر سیاست‌های جذب گردشگران به‌درستی در کشور ما اجرا می‌شد با توجه به موقعیت‌های خدادادی که داریم، وضعیت حمل‌ونقل هم این‌گونه نبود و با رکود در این بخش مواجه نبودیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.