| کد خبر: 162155 |

جاده سی سخت به پادنا همچنان مسدود است

مدیرکل راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: جاده سی سخت به پادنا در اصفهان به سبب بارش برف سنگین طی روزهای گذشته و امروز چهارشنبه مسدود است.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: جاده سی سخت به پادنا در اصفهان به سبب بارش برف سنگین طی روزهای گذشته و امروز چهارشنبه مسدود است.

به گزارش تین‌نیوز، علی خوان پایه اظهار داشت: هم اینک محور جایگذین آن یاسوج- سمیرم- پادنا است.

طول این جاده در محدوده استان کهگیلویه و بویراحمد حدود 15 کیلومتر است.

وی افزود: این جاده در هفته گذشته برای کمک به عملیات جست و جوی هواپیمای تهران- یاسوج و انتقال پیکرهای جانباختگان سانحه بازگشایی شد اما در اثر بارش برف در چند روز گذشته مسدود شده است.

خوان پایه تصریح کرد: جاده سی سخت در این استان به پادنا در اصفهان به سبب نبود ایمنی کافی، نصب نبودن علائم هشداردهنده و بارش برف در ماه‌های گذشته مسدود بود.

به گزارش ایرنا، گردنه بیژن، منطقه‌ای سخت گذر در مسیر بین استانی روستای نورآباد از توابع پادنای سمیرم تا شهر سی سخت استان همجوار است که در ایام سردِ سال، ارتفاع بارش برف در آن زیاد و سنگین است.

مدیرکل راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بر اساس اعلام هواشناسی این استان میزان بارش برف در بارش‌های اخیر در این منطقه بیش از 40 سانتی متر بوده است.

وی ادامه داد: هر ساله و با بارش برف در این منطقه جاده ارتباطی سی سخت به پادنا در گردنه بیژن بیش از 6 ماه از سال مسدود است.

130دستگاه ماشین آلات سنگین، نیمه سنگین و تجهیزات برف روب برای بازگشایی جاده‌های ارتباطی کهگیلویه و بویراحمد در حال فعالیت است.

150 نفر نیروی راهداری در 23 راهدارخانه ثابت و سیار مشغول خدمات رسانی به مردم و مسافران در محورهای ارتباطی کهگیلویه و بویراحمد هستند.

شهرستان دنا با مرکزیت شهر سی سخت با جمعیتی افزون بر 46 هزار نفر یکی از مناطق سردسیری و از شهرستان‌های هشت گانه استان کهگیلویه و بویراحمد است.

از هشت شهرستان استان کهگیلویه و بویراحمد شهرستان‌های بویراحمد و دنا در منطقه سردسیری و بقیه در منطقه گرمسیری قرار دارد.

افزون بر 6 هزار کیلومتر راه ارتباطی شامل اصلی، فرعی، روستایی و بزرگراه در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

این استان دارای 45 گردنه و یک هزار و 500 کیلومتر جاده برفگیر است.

 

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.