| کد خبر: 161983 |

۲/۳ درصد تخلفات رانندگی کشور در جاده‌های لرستان اتفاق افتاده است

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان اعلام کرد: در دی‌ماه امسال 9 هزار و 361 فقره تخلفات رانندگی در محورهای مواصلاتی لرستان ثبت شده که معادل ۲/۳ کل تخلفات در جاده‌های کشور است.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان اعلام کرد: در دی‌ماه امسال 9 هزار و 361 فقره تخلفات رانندگی در محورهای مواصلاتی لرستان ثبت شده که معادل ۲/۳ کل تخلفات در جاده‌های کشور است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان لرستان، عباس شرفی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان گفت: بر اساس اعلام مرکز مدیریت راه‌های کشور، در دی‌ماه 96 تعداد 9 هزار و 361 فقره تخلفات عبور و مرور از طریق سامانه‌های هوشمند کنترل سرعت موجود در محورهای مواصلاتی لرستان ثبت و برای پلیس ارسال شده است این در حالی است که در مجموع 395 هزار و 488 فقره تخلف در راه‌های کشور به پلیس گزارش شده، بر این اساس ۲.۳ درصد تخلفات کشور در لرستان به وقوع پیوسته است.

وی با بیان اینکه طی مدت یادشده تعداد تخلفات رانندگی در جاده‌های کشور نسبت به آذرماه 16 درصد کاهش یافته است، افزود: در دی‌ماه 96 تعداد تخلفات ارسالی از 42 سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور موجود در جاده‌های لرستان نسبت به آذرماه 15 درصد کاهش داشته که گواه روشنی بر اثرگذاری سامانه‌های هوشمند جاده‌ای است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان اظهار کرد: از مجموع تخلفات عبور و مرور در محورهای استان لرستان، پنج هزار و 42 فقره برابر 54 درصد کل تخلفات تخطی از حد مجاز سرعت متوسط و چهار هزار و 319 فقره معادل 46 درصد مربوط به سرعت لحظه‌ای است این در حالیست که در آمار کشوری 77 درصد تخلفات سهم سرعت لحظه‌ای و 23 درصد به سرعت متوسط اختصاص دارد.

وی گفت: محورهای بروجرد- خرم‌آباد و مسیر رفت و برگشت آزادراه خرم‌آباد- پل زال دارای بیشترین تخلف و کمترین تخلف نیز در سه محور بروجرد- پلدختر، اراک -بروجرد و نجف‌آباد الیگودرز ثبت شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.