| کد خبر: 161374 |

عامری:

◄ ۱۶ هزار اتوبوس بدون افزایش قیمت به مسافران نوروزی سرویس می‌دهند

عضو هیئت‌مدیره کانون سراسری شرکت‌های حمل‌ونقل کشور و رئیس اتحادیه شرکت‌های تعاونی خبر داد که امسال ۱۶ هزار دستگاه اتوبوس بدون افزایش قیمت به مسافران نوروزی سرویس می دهند.

تین نیوز

با وجود اینکه استفاده از حمل و نقل عمومی در کشور شرایط نامناسبی را سپری می‌کند؛ اما حمل‌ونقل جاده‌ای در بخش مسافری در مقایسه با سایر مدهای حمل‌نقل مثل ریل و هوا به استاندارهای روز جهانی نزدیک‌تر است.

احمدرضا عامری، عضو هیئت‌مدیره کانون سراسری شرکت‌های حمل‌ونقل کشور و رئیس اتحادیه شرکت‌های تعاونی، در گفت‌وگو با خبرنگار تین نیوز تأکید کرد که امسال هیچ‌گونه افزایش قیمتی برای سفرهای نوروزی در ناوگان اتوبوس‌رانی نداریم.

وی هم‌چنین خبر داد که امسال ۱۶ هزار دستگاه اتوبوس آماده سرویس‌دهی به مسافران نوروزی است. او گفت :۴۶ هزار دستگاه سواری و همین مقدار مینی‌بوس نیز برای نوروز امسال به مسافران نوروزی خدمات ارائه می‌دهند.

به گفته عامری پیش‌فروش بلیت‌های نوروزی از 17 بهمن آغازشده است و به دلیل عدم افزایش نرخ ادامه دارد.

او درباره اینکه گاهی افزایش تقاضا در برخی مسیرهای موجب می‌شود که رانندگان قیمت را بالا ببرند و مسافر را در عمل انجام‌شده بگذارند، گفت: «تقریباً چنین امکانی وجود ندارد چراکه روی سیستم بلیت‌ها از قبل پیش‌فروش شده است و درواقع مکانیزه بودن سیستم امکان تخلف‌های این‌چنینی و اعمال‌نظر مستقیم راننده را گرفته است.

وی هم‌چنین در پاسخ به این سؤال که کنترل قیمت‌ها و جلوگیری از افزایش نرخ بلیت‌های نوروزی با چه هدفی انجام می‌شود، گفت: هدف اصلی ما مشتری‌مداری است و مردم در شرایطی نیستند که بخواهیم قیمت بلیت ناوگان را در آستانه سال نو افزایش دهیم.

رئیس اتحادیه شرکت‌های تعاونی با بیان این‌که اکنون چند سالی هست با کاهش سفر مواجه هستیم، گفت:سال 96 به نسبت سال 95 با کاهش 9 درصدی سفر مواجه بودیم. از طرفی مردم ترجیح می‌دهند با خودروی شخصی خود سفر کنند که دلیل آن عدم کیفیت در حمل و نقل عمومی نیست بلکه اقتصادی بودن سفر با خودروی شخصی است که نهایتاً از تقاضا برای مسافرت با ناوگان حمل‌ونقل عمومی می‌کاهد.

عامری این راهم گفت که با وجود اینکه استفاده از حمل‌ونقل عمومی کاهش پیدا کرده است اما حمل‌ونقل جاده‌ای در بخش مسافری در مقایسه با سایر مدهای حمل‌ونقل مثل ریل و هوا به استاندارهای روز جهانی نزدیک‌تر است بااین‌حال شرایط اقتصادی مردم موجب کاهش سفر شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.