| کد خبر: 161140 |

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خبر داد:

◄ برف روبی 114 کیلومتر باند در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری گفت:از شب گذشته تاکنون 42 راهدار و 33 دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین در استان در حالت آماده‌باش بودند و 114 کیلومتر باند را برف‌روبی کردند و برای جلوگیری از لغزندگی محورها و معابر 44 تن شن و نمک مصرف شد.

تین نیوز

اگر بر اساس نرم جهانی و کشورهای مشابه در نظر بگیریم با کمبود ماشین‌آلات مواجه هستیم و امسال برای حل این مشکل 16 دستگاه از بخش خصوصی اجاره کردیم.

احمد جمشیدی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز در خصوص وضعیت راه‌های استان، گفت: از شب گذشته تاکنون 42 راهدار و 33 دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین در استان در حالت آماده‌باش بودند و 114 کیلومتر باند را برف‌روبی کردند و برای جلوگیری از لغزندگی محورها و معابر 44 تن شن و نمک مصرف شد.

وی با اعلام اینکه بارش‌ها از شب گذشته آغازشده است و از امروز شدت بیشتری می‌گیرد و تا یکشنبه هفته آینده ادامه خواهد داشت، گفت: امدادرسانی به مسافران و خودروهای گرفتار در برف ادامه دارد و شب گذشته به 6 مسافر اسکان و 20 خودروی گرفتار در برف و کولاک امدادرسانی شد.

جمشیدی بابیان اینکه خوشبختانه کمبود موادی مثل شن و ماسه و نمک نداریم و با خرید از بخش خصوصی تأمین‌شده است، به جلسه مدیریت بحران در روز گذشته اشاره کرد و گفت: این جلسه با حضور نمایندگان هلال‌احمر، امداد خودرو، پلیس‌راه و نماینده هواشناسی استان و امداد خودرو برگزار و تصمیماتی جدیدی برای بازگشایی محورهای برف‌گیر اتخاذ شد.

وی در تشریح وضعیت ناوگان و ماشین‌آلات استان، گفت: اگر بر اساس نرم جهانی و کشورهای مشابه در نظر بگیریم با کمبود ماشین‌آلات مواجه هستیم و امسال برای حل این مشکل 16 دستگاه از بخش خصوصی اجاره کردیم. ضمن اینکه برای انجام مأموریت در همه محورهای شریانی و غیرشریانی نیاز به تأمین بودجه برای خرید ماشین‌های برف‌روب، نمک‌پاش مکانیزه و گریدر داریم.

جمشیدی با بیان این‌که امسال به نسبت سال قبل در تأمین ماشین‌آلات رشد حداقلی‌ای داشتیم و گفت: برای اولین بار از محلول استات پتاسیم برای بازگشایی گردنه‌ها استفاده کردیم. ضمن اینکه 49  اکیپ راهداری آماده خدمات رسانی به مسافران است که نسبت به سال گذشته 12 اکیپ بیشتر شده است.

جمشیدی هم‌چنین توضیح داد که میزان بارندگی سامانه بارشی امروز در استان 50 میلی‌متر پیش‌بینی‌شده است و گفت: با توجه به آغاز بارش‌ها در استان در حال حاضر  چهار شهرستان دارای بارش برف و کولاک است و با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی امکان وجود کولاک در جاده‌های چهارمحال و بختیاری وجود دارد.

 وی  هم چنین خبر داد که یک‌راه شریانی و سه محور غیرشریانی استان دارای بارش اعلام‌شده است که نیروهای راهداری در تمامی محورها و راه‌های شریانی و غیرشریانی جهت امدادرسانی حاضر هستند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.