| کد خبر: 161063 |

حسن نیابا اشاره با آغاز بارش‌ها از امروز خبر داد:

◄ آماده‌باش راهداری در 5 استان با اجاره 50دستگاه ماشین‌آلات

معاون سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده ای خبر داد که با اجاره کردن 50 دستگاه ماشین‌آلات راهداری از بخش خصوصی و استقرار آن در راه‌های 5 استان آماده برف روبی و بازگشایی محورهای اصلی از امروز هستیم.

تین نیوز

استان‌های البرز، تهران، مازندران، قزوین و قم به 50 دستگاه ماشین‌آلات راهداری از قبیل گریدر، لودر و کامیون برای بازگشایی محورهای اصلی مجهز شدند.

معاون سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خبر داد که با اجاره کردن 50 دستگاه ماشین‌آلات راهداری از بخش خصوصی و استقرار آن در راه‌های 5 استان آماده مقابله با برف در روزهای آینده هستیم.

عبدالهاشم حسن‌نیا معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز از آمادگی کامل این سازمان برای کنترل راه‌های کشور هم‌زمان با آغاز بارش‌ها از امروز خبر داد و گفت: هم‌زمان با ورود سامانه بارشی که از امروز وارد کشور شد ادارات کل راهداری استان‌ها آماده ارائه خدمات به مسافران و رانندگان عزیز هستند.

وی با اشاره به اتفاقاتی که در برف اخیر برای مسافران محورهای اطراف پایتخت رخ داد گفت: در فاصله برف گذشته تا امروز سعی کردیم استان‌هایی که با چالش جدی مواجه بودند را تجهیز کنیم. بر این اساس با اجاره کردن 50 دستگاه ماشین‌آلات از بخش خصوصی استان‌های البرز، تهران، مازندران، قزوین و قم مجهز شدند و اکنون ضریب اطمینان برای کنترل راه‌های این 5 استان افزایش‌یافته است.

حسن نیا بابیان اینکه درصدد هستیم تا با اجاره کردن ماشین‌آلات از بخش خصوصی تمامی استان‌های برف خیز را به ماشین الات سنگین تجهیز کنیم، ادامه داد: اما با توجه به مشکلات اخیری که بارش‌ها در هفته‌های گذشته برای این استان‌ها به وجود آورد در این دوره اولویت اصلی را برای استان های البرز ،تهران، قم و قزوین قراردادیم..

معاون سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هم‌چنین توضیح داد که این 50 دستگاه شامل لودر، گریدر و کامیون است  که برای ورودی‌های کلان‌شهر تهران و البرز و محورهای منتهی به استان‌های مازندران، قزوین و قم استفاده خواهد شد.

حسن‌نیا هم‌چنین در پاسخ به این سؤال که آیا از برف گذشته تاکنون جلسه‌ای با دولت برای خرید ماشین‌آلات جدید نداشته‌اید؟گفت:در سال 94 برای تأمین بودجه نوسازی ناوگان ماشین‌آلات راهداری کشور 500 میلیارد تومان لحاظ کردند که اگر این رقم به‌طور کامل به سازمان راهداری اختصاص پیدا می کرد می‌توانستیم 1000 دستگاه ماشین الات خریداری کنیم و بین 25 استان تقسیم کنیم.

وی ادامه داد: با این حال تنها 20 درصد این رقم به سازمان تخصیص یافت که نشان دهنده عدم اهمیت نگه‌داری از راه‌ها در آن زمان بود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.