| کد خبر: 160432 |

بردبار خبر داد:

۳۹ دوربین کنترل سرعت در محور‌های استان مرکزی نصب می‌شود

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره راهداری و حمل و نقل استان مرکزی از نصب ۳۹ دوربین کنترل سرعت و ثبت تخلفات خبر داد و گفت: مکان یابی نصب دوربین‌های کنترل سرعت به اتمام رسیده است و این دوربین‌ها تا تابستان سال آینده در محور‌های استان به بهره برداری می‌رسند.

تین نیوز

۴ سامانه در محور اراک- خمین، ۲ سامانه در محور اراک- فرمهین، ۴ سامانه در محور اراک- شازند، ۴ سامانه در ساوه- سلفچگان، ۲ سامانه در محور دلیجان- اصفهان و ۲ سامانه در ساوه بوئین زهرا به بهره برداری می‌رسند.

به گزارش تین نیور به نقل از روابط عمومی اداره راهداری و حمل و نقل استان مرکزی، بردبار افزود: در حال حاضر ۲۶ دوربین کنترل سرعت ثبت تخلفات در راه‌های اصلی و بزرگراه‌های استان مرکزی تردد و تخلف خودرو‌ها را رصد می‌کنند که با راه اندازی این دوربین‌ها رصد سرعت و تخلف خورد‌ها دقیق‌تر می‌شود.

وی تصریح کرد: ۴ سامانه در محور اراک- خمین، ۲ سامانه در محور اراک- فرمهین، ۴ سامانه در محور اراک- شازند، ۴ سامانه در ساوه- سلفچگان، ۲ سامانه در محور دلیجان- اصفهان و ۲ سامانه در ساوه بوئین زهرا به بهره برداری می‌رسند.

رئیس مرکز مدیریت راه‌ها ادامه داد: در حال حاضر ۱۱ سامانه در محور ساوه- تهران، دو سامانه اراک- سلفچگان، ۸ سامانه ساوه- همدان و ۵ سامانه در محور اراک- بروجرد تردد و تخلف خودرو‌های سنگین و سبک را رصد می‌کنند.

بردبار از نصب و بهره برداری از سیستم‌های توزین در حال حرکت wim خبر داد و گفت: این سامانه در راستای کنترل و شناسایی بهتر متخلفین وسایل نقلیه سنگین که دارای بار تناژ اضافی هستند در محور دلیجان- اصفهان نصب می‌شود.

وی با بیان اینکه مکان یابی نصب سامانه جدید به پایان رسیده است تصریح کرد: در حال حاضر سیستم توزین در حال حرکت در محور‌های اراک- سلفچگان و اراک- توره برای کاهش تصادفات جاده‌ای و شناسایی و ثبت تخلف رفتار رانندگان نصب شده است.

این مقام مسئول راه با اشاره به نصب تابلو ترافیک نما در عوارضی ساوه- تهران ادامه داد: این تابلو ترافیک نما با هدف مشخص کردن وضعیت ترافیکی مسیر‌های پیش روی رانندگان نصب شده است. رانندگان با این تابلو از ترافیک محور مطلع می‌شوندو در صورت تمایل از مسیر‌هایی با ترافیک کمتر تردد می‌کنند.

وی بستر نامناسب ارتباطی فیبر‌های نوری و چی پی ار سی را از موانع اجرای پروژه‌های نصب دوربین‌های نظارت تصویری، ثبت تخلفات وتابلو ترافیک نما عنوان کرد و گفت: تامین برق در اغلب سامانه‌ها زمانبر و پرهزینه است و بحث امنیت سامانه هاست. باتوجه به سرقت‌های متوالی درسامانه‌ها مستلزم که حمایت و نظارت بیشتر عوامل امنیتی و پلیس راه استان را می‌باشد.

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.