کشاورزیان:
◄ باربری اینترنتی مشکل کمبود بار را حل نمیکند
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: یک سری خورده بارهایی هستند که جا و مقصدشان معلوم نیست و راننده ممکن است خبر نداشته باشد که این بار کجاست و اپلیکشین های باری میتوانند این خرده بارها را شناسایی کنند و به شرکتهای حملونقلی معرفی کنند .
رییس سازمان راهداری و حملونقل جادهای با بیان اینکه مشکل عمدهای که اکنون با آن مواجه هستیم کمبود بار در کشور است، گفت: اپلیکشینهای باری نمیتوانند مشکل کمبود بار را جبران کنند.
داود کشاورزیان در گفتوگو با خبرنگار تیننیوز در خصوص ارزیابی خود از میزان موفقیت اپلیکشین های باری، گفت: از آنجاییکه این اپلیکشین ها بهتازگی مجوز گرفتهاند نمیتوانم ارزیابی منطبق با واقعیت از عملکرد آنها داشته باشم.
وی بابیان اینکه ماهیت باربری اینترنتی با مسافری متفاوت است، ادامه داد: اپلیکشنهای مسافری درون شهری تقاضای جدید خلق کردند و فردی که تا دیروز از اتومبیل شخصی خود استفاده میکرد امروز با استفاده از این اپلیکشن ها در واقع از خودروی عمومی استفاده میکند اما در زمینه بار این نرمافزار نمیتواند تقاضای جدید خلق یا بار جدید تولید کند.
معاون وزیر راه و شهرسازی بابیان اینکه مشکل عمدهای که اکنون با آن مواجه هستیم «کمبود بار» در کشور است، گفت: اپلیکشینهای باری نمیتوانند مشکل کمبود بار را جبران کنند.
کشاورزیان ادامه داد: مکان بسیاری از این بارها و کارخانههای تولیدی مشخص است . مثلاً کارخانه سیمان یا فولاد است که مشخص است در کجا قرار داد و از طرفی ماشین هم مشخص است که کجاست و شاید خیلی به هم نیاز نداشته باشند که کسی این دو را به هم معرفی کند. در بخش مسافری اینگونه نیست شما الآن نمیدانید مسافر کجاست و کجا میخواهد برود و از طریق نرمافزار میشود فهمید که از فلان نقطه به فلان قصد سفر دارد.
وی ادامه داد: یک سری خُردهبارهایی هستند که مبداء و مقصدشان معلوم نیست و راننده ممکن است خبر نداشته باشد که این بار کجاست و اپلیکشینهای باری میتوانند این خُردهبارها را شناسایی کنند و به شرکتهای حملونقلی معرفی کنند . همینطور رانندگان را به شرکتهای حملونقلی معرفی کنند مثلاً شرکتی که در شیراز است میداند الان ماشینی از تهران بارگیری کرده و نزدیک به شیراز است و میتواند از طریق این نرمافزار او را پیدا کنید و بار شیراز تا تهران را به او بسپرد.
معاون وزیر راه و شهرسازی بابیان اینکه مشکل یکسرخالی علتش کمبود بار و عدم تعادل بین عرضه و تقاضا است ادامه داد: شما مقداری بار دارید که میخواهد حمل شود و تعدادی ماشین دارید که بار را میبرند و صورت و مخرج کسر مشخص است و تا زمانی که کامیونهای اضافی از دور خارج نشوند نمیشود این مشکل را حل کرد.
او تأکید کرد: چون تولید بار دست این اپلیکشین نیست و نمیتوانند تقاضای جدید خلق کنند بنابراین نمیتوانند مشکل یکسرخالی را حل کنند.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.