| کد خبر: 159220 |

ارزیابی طرح توسعه و تکمیل پایانه‌های مرزی کشور

ارزیابی مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از روند اجرایی توسعه و تکمیل پایانه‌های مرزی را مثبت است.

تین نیوز

به گفته مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای روند اجرایی توسعه و تکمیل پایانه‌های مرزی مثبت است.

به گزارش تین‌نیوز، رضا نفیسی با اشاره به این موضوع گفت: شرایط احداث ساختمان مسافری پایانه دوغارون و پل دوم پایانه میلک فراهم است و در صورت توافق ایران و افغانستان بر سر مسائل مرزی، آمادگی برای آغاز عملیات اجرایی وجود دارد.

رضا نفیسی با اشاره به طرح توسعه پایانه‌های مرزی کشور اظهار داشت: علاوه بر هزینه‌هایی که امسال برای تکمیل طرح ‌های توسعه پایانه‌های مرزی صرف شده است، مبلغ ۷۰۰ میلیارد تومان نیز در سال گذشته برای توسعه و تکمیل پایانه های مرزی هزینه شد.

 وی همچنین  افزود: در مرز رازی شاهد انجام عملیات اجرایی فاز اول طرح جامع پایانه مرزی رازی هستیم و پایانه مرزی بازرگان نیز در دست انجام اقدامات تکمیلی قرار دارد. همچنین سایت توقف اجباری در پایانه مرزی چزابه و محوطه سازی پایانه مرزی شلمچه نیز در حال تکمیل است.

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در ادامه از عملیات احداث سالن مسافری در پایانه مرزی سرو خبر داد و گفت: در پایانه های مرزی تمرچین و بیله سوار نیز فعالیت‌های عمرانی به صورت جزئی در جریان است.

نفیسی با اشاره به پروژه احداث ساختمان مسافری پایانه مرزی دوغارون و اختلاف نظر بین ایران و افغانستان بر سر خط مرزی بیان داشت: پایانه مرزی دو غارون در شمال شرقی کشور و در ۲۰ کیلومتری شهر تایباد در خراسان رضوی قرار دارد که مرز مشترک میان ایران و افغانستان است. فاصله این مرز تا شهر مشهد ۲۵۵ کیلومتر بوده و نزدیک ترین شهر کشور مقابل با فاصله ۱۲۲ کیلومتر است.

وی خاطرنشان کرد: پایانه مرزی دوغارون در زمینی به مساحت ۳۵ هکتار طراحی شده است و در حال حاضر کلیه فعالیت‌های مسافری در این پایانه در ساختمان قدیمی مسافری به مساحت ۱۲۰۰ متر مربع انجام می‌شود.

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین المللی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تصریح کرد: در واقع اختلاف نظر بین ایران و افغانستان در دوغارون بر سر یک زمین مثلثی شکل در نقطه مرزی بین دو کشور است که برای احداث ساختمان پایانه نیز این زمین در نظر گرفته شده است. لذا در صورت حصول توافق بین ارگان‌‌های ذی ربط کشورمان با مسئولان مربوطه افغانستان آمادگی احداث ساختمان پایانه در آن نقطه وجود دارد.

براساس گزارش پایگاه خبری وزارت راه، نفیسی همچنین خاطرنشان کرد: برای ساخت پل دوم پایانه مرزی میلک، در صورت توافق با افغانستان، زمینه توسعه این پایانه مرزی نیز فراهم است.

وی یادآور شد: از مجموع ۲۳ پایانه مرزی، تعداد قابل توجهی در دست فعالیت‌های عمرانی قرار دارند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • شرکت حمل و نقل 0 0

    جناب اقای نفیسی استاد محترم لطفا در راستای ساخت و ساز پایانه های مرزی به سطح مدیریتی و پرسنلی هم بیرسید . مشکلات اداری در مرزها خیلی بیشتر از ساخت و ساز است