| کد خبر: 159149 |

◄ فعالیت ۱۳ هزار اتوبوس بین شهری در شبکه سیرهمنام

بیش از ۱۳ هزار اتوبوس بین شهری در کشور هم اکنون تحت پوشش شبکه سیر همنام قرار دارند.

تین نیوز

 به گفته معاون دفتر حمل‌و‌نقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای  بیش از ۱۳ هزار اتوبوس بین شهری در کشور هم اکنون تحت پوشش شبکه سیر همنام قرار دارند.

 به گزارش تین‌نیوز، نیما شهرزاد بیان کرد: در اجرای شبکه سیر همنام، تاکنون ۳۵ شبکه کشوری، ۲ شبکه منطقه‌ای (۲ و یا ۳ استان همجوار)، یک شبکه محلی در کشور تشکیل شده است که از این تعداد ۷ سر شبکه در شهرستان‌ها و مابقی در تهران فعال هستند.

وی با بیان اینکه قبل از اجرایی شدن این طرح در مجموع ۲ هزار و ۱۵۰ شرکت مسافری در کشور فعال بود، اظهار کرد: در این طرح اتوبوس‌های بین شهری با نام یک شرکت اصلی مسافران خود را جابجا می‌کنند که در این صورت ۳۰ تا ۴۰ شرکت مسافری در سطح کشور با علامت تجاری مشخص مسافران بین شهری را جابجا خواهند کرد.

براساس گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در طرح شبکه سیر همنام شرکت‌ها و رانندگانی که می‌خواهند در زمینه حمل‌ونقل مسافر فعالیت کنند موظف هستند در یکی از شرکت‌های مادر نام نویسی و قرارداد منعقد کنند، از این رو دیگر رانندگان اتوبوس‌ها نمی‌توانند به اختیار خود و توافق با چند شرکت و تعاونی از شهری به شهر دیگر و از آنجا به مقصد دیگر اقدام به جابجایی مسافر کنند.

شاه‌بیت شبکه سیر همنام این است که رانندگان و اتوبوس‌ها فقط می‌توانند در قالب یک قرار‌داد با یک شرکت به صورت واحد همکاری کنند و اگر تمایلی به ادامه همکاری با یکدیگر را نداشتند، قرارداد خود را لغو و راننده برای ادامه همکاری با شرکت دیگری قرارداد منعقد می‌کند.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.