| کد خبر: 158936 |

کشاورزیان اعلام کرد؛

کامیون‌های فرسوده از سال 97 حق تردد ندارند

از ابتدای سال ۹۷ از تردد کامیون‌های بیش از ۵۰ سال در راه‌های کشور جلوگیری می‌شود.

تین نیوز

از ابتدای سال ۹۷ از تردد کامیون‌های بیش از ۵۰ سال در راه‌های کشور جلوگیری می‌شود.

به گزارش تین‌نیوز داود کشاورزیان رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشوراظهار کرد: محدودیت تردد کامیون‌های فرسوده با بیش از ۵۰ سال سن در راه‌های کشور انگیزه نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای را بیشتر می‌کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه کاهش تردد کامیون‌های فرسوده در سطح راه‌های کشور ایمنی تردد را ارتقا می‌دهد، افزود: کاهش مصرف سوخت و جلوگیری بیشتر از آلودگی هوا از مزیت‌های نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تصریح کرد: با اعمال این محدودیت هر چند که نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای در کشور سرعت بیشتری می‌گیرد، اما باز هم شرایط مطلوبی در اجرای طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی محقق نمی‌شود.

بر طبق اعلام پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، کشاورزیان با اشاره به مزیت‌های اجرای ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید گفت: به استناد این قانون به وزارت نفت اجازه داده شده است در طرح‌هایی که در آن صرفه جویی مصرف سوخت به دنبال دارد سرمایه گذاری بیشتری انجام شود و در این راستا با وزارت نفت توافق کرده‌ایم بخشی از سود تسهیلات نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی را این وزارتخانه تامین کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: هم اکنون سود تسهیلات نوسازی کامیون ۹ درصد است و بقیه مابه التفاوت آن را وزارت نفت از محل صرفه جویی‌های مصرف سوخت پرداخت می‌کند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در پایان یادآور شد که بر اساس طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای قرار است در ۵ سال آینده ۶۵ هزار کامیون فرسوده از رده خارج شود و مالکان آن با استفاده از تسهیلات بانکی نسبت به نوسازی ناوگان خود اقدام کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.