| کد خبر: 158919 |

تردد ۶۹۵ هزار مسافر از پایانه‌های مرزی جلفا و نوردوز

در نه ماهه اول امسال ۴۵۴ هزار مسافر که بیش از ۱۳۳ هزار مسافر ایرانی و بیش از ۳۲۰ هزار مسافر خارجی بودند از مرز جلفا تردد کرده‌اند.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی با اعلام این خبر گفت: در نه ماهه اول امسال ۴۵۴ هزار مسافر که بیش از ۱۳۳ هزار مسافر ایرانی و بیش از ۳۲۰ هزار مسافر خارجی بودند از مرز جلفا تردد کرده‌اند.

به گزارش تین‌نیوز، منوچهر سلمان‌زاده با اعلام این خبر گفت: همچنین در نه ماهه اول امسال از پایانه مرزی نوردوز بیش از ۲۴۰ هزار مسافر که بیش از ۲۰۶ هزار مسافر ایرانی و ۳۴ هزار مسافر خارجی بودند، تردد کرده‌اند.

وی ادامه داد: در همین مدت ۴۲ هزار وسیله نقلیه باری ایرانی و خارجی و ۴۵۵ اتوبوس مسافری ایرانی و ۷۰۳ سواری ایرانی و خارجی در مرز جلفا و ۳ هزار و ۵۰۰ اتوبوس ایرانی و بیش از ۹ هزار سواری ایرانی و خارجی و بیش از ۲۹ هزار کامیون ایرانی و خارجی از مرز نوردوز تردد کرده‌اند.

وی افزود: در نه ماهه اول امسال ۱۷۵ میلیون و ۹۲۷ هزار تردد خودرو در محورهای مختلف استان ثبت شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی با اعلام این خبر گفت: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۳۹۵ به میزان ۱۶ درصد افزایش داشته است.

سلمان‌زاده گفت: طبق اطلاعات دریافتی از ۸۲ دستگاه ترددشمار آنلاین مستقر در محورهای استان از کل تردد ثبت شده ۱۵ درصد مربوط به وسایل نقلیه سنگین و ۸۵ درصد مربوط به وسایل نقلیه سبک بوده است.

وی ادامه داد: بر اساس این گزارش ۱۲ درصد از ترددها در محورهای استان با سرعت غیرمجاز و ۲۳ درصد از آن‌ها بافاصله طولی غیرمجاز صورت گرفته است.

سلمان‌زاده گفت: در همین مدت متوسط تردد ساعتی در استان ۳۲۴ وسیله در ساعت و نیز متوسط تردد ساعتی وسایل نقلیه سنگین ۵۰ وسیله در ساعت بوده است.

وی افزود: سرعت متوسط تردد در محورهای استان ۸۴/۳ کیلومتر بر ساعت بوده است که بالاتر از میانگین سرعت متوسط کشور یعنی ۷۹/۴ کیلومتر بر ساعت است.

وی بیان کرد: طی این مدت محورهای رفت و برگشت تبریز- ایلخچی، تبریز- صوفیان و ملکان – بناب به ترتیب محورهای دارای بیشترین تردد در استان بوده‌اند.

براساس اعلام روابط عمومی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای آذربایجان شرقی؛ ماه شهریور با ۳۰ میلیون و ۱۰۱ هزار تردد و مرداد با ۲۸ میلیون و ۸۳۲ هزار به ترتیب پرترددترین ماه‌ها طی این مدت بودند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.