| کد خبر: 158802 |

خسروانی تشریح کرد:

◄ شرایط «پرویزخان» 6 روز بعد از بازگشایی

اکنون روزی 150 تا 200 کامیون از مرز تردد دارند و صادرات و واردات از نو جان تازه ای به خود گرفته است.

تین نیوز

شش روز بعد از بازگشایی مرز پرویزخان در استان کرمانشاه و تمرچین در استان آذربایجان غربی با ابلاغیه شورای عالی امنیت ملی و شورای امنیت کشور و فعالیت دیپلماتیک برخی نهادهای امنیتی، گزارش‌ها حاکی از روند عادی فعالیت‌ها در این دو مرز است.

در همین رابطه بهمن خسروانی در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز در خصوص آخرین وضعیت مرز پرویزخان ، گفت: از 6 روز گذشته تاکنون و هم‌زمان با بازگشایی مجدد مرز پرویزخان کامیون‌های ایرانی در حال تردد هستند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: اکنون روزی 150 تا 200 کامیون از مرز تردد دارند و صادرات و واردات از نو جان تازه‌ای به خود گرفته است.

خسروانی با توضیح اینکه گمرک مرزی پرویزخان دومین گمرک پرتردد کشور در حوزه ترانزیت خارجی به شمار می‌رود، ادامه داد: این مرز نقش بسیار مهمی در صادرات و کسب‌وکار ساکنان مناطق مرزی و به‌ویژه فعالان اقتصادی این مناطق دارد. باز‌گشایی پرویزخان برای مردم زلزله‌زده کرمانشاه نیز می تواند به عنوان روزنه امیدی باشد.

وی در خصوص تأمین امنیت مرز در شرایط فعلی نیز گفت:شرایط خوب است و تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر اینکه مشکلی وجود داشته دریافت نکردیم.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه  به اهمیت ثبات مرز پرویزخان اشاره کرد و گفت: امروز  2 تا 3 هزار نفر از طریق این مرز امرار معاش می‌کنند.

به گزارش تین‌نیوز مرز رسمی پرویزخان اواخر مهرماه سال جاری به خاطر تغییر و تحولات سیاسی اقلیم کردستان و اختلافات آن‌ها با دولت مرکزی بسته شد.

خلیل حیدری، مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه دو هفته قبل از بازگشایی مجدد این مرز گفته بود: به ازای هر روز بسته بودن مرز یک‌ سال در تجارت عقب خواهیم ماند.

با توجه به نقش تجارت در اقتصاد شهرستان‌های مرزی کرمانشاه و همچنین رکود شدید حاکم بر استان از یک سو و بیکاری حدود ۳ هزار نفر که از طریق این مرز ارتزاق می‌کردند، باز شدن هرچه سریع‌تر این مرز یک مطالبه جدی بود که نهایتاً با اعلام موافقت وزارت کشور انجام شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.