| کد خبر: 158672 |

ثبت ۱۵ میلیون و ۵۴۲ هزار تردد در محورهای مواصلاتی استان مرکزی

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: در آذرماه امسال تردد ۱۵ میلیون و ۵۴۲ هزار ۱۵۹ وسیله نقلیه عبوری در محورهای مواصلاتی استان مرکزی به ثبت رسیده است، این در حالیست که وی از رشد جابجایی کالا از مبدأ استان طی ۹ ماهه امسال خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: در آذرماه امسال تردد ۱۵ میلیون و ۵۴۲ هزار ۱۵۹ وسیله نقلیه عبوری در محورهای مواصلاتی استان مرکزی به ثبت رسیده است، این در حالیست که وی از رشد جابجایی کالا از مبدأ استان طی ۹ ماهه امسال خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی، علی زندی فر مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی اظهار کرد: بر اساس اطلاعات دریافتی از ۷۶ سامانه تردد شمار برخط در محورهای مواصلاتی استان مرکزی، آمار کل تردد ثبت شده در آذرماه امسال تردد ۱۵میلیون و ۵۴۲ هزار ۱۵۹ وسیله نقلیه بوده که آمار کل تردد ثبت شده در آزادراه‌ها ۵ میلیون ۴۴۲ هزار و ۷۶۷ تردد معادل ۵/۳ درصد کل تردد استان بوده است.

وی افزود: از مجموع کل تردد شمارش شده استان ۳ میلیون و ۷۰۸ هزار و ۸۲۱ تردد معادل ۲۵ درصد سهم وسایل نقلیه سنگین بوده است. محور اصفهان – دلیجان و بالعکس با ۳۰۱ هزار و ۵۰۰ وسیله که ۴۹ درصد تردد محور، بیشترین سهم تردد وسایل نقلیه سنگین را به خود اختصاص داده است.

وی تصریح کرد: متوسط نرخ جریان ترافیک تعداد کل خودروی‌هایی که دریک ساعت از مقطع عبور می‌کنند در کل راه‌های مواصلاتی استان معادل ۲۷۷ وسیله نقلیه در ساعت بوده است. بیشترین متوسط نرخ جریان ترافیک در آذرماه مربوط به محور شازند -اراک با ۱۰۶۳ وسیله نقلیه در ساعت بوده است.

زندی فر همچنین تعداد شرکت‌های حمل و نقل کالای فعال در استان را ۱۳۲ شرکت دانست و گفت: در ۹ ماهه سال گذشته ۱۲ میلیون ۲۰۰ هزار تن انواع کالا از سوی این شرکت‌ها از مبدأ استان جابجا  شده است که امسال این رقم به ۱۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن رسیده است.

وی اضافه کرد: در سال گذشته این کالاها در قالب  ۸۲۳ هزار سفر باری و در امسال ۸۵۵ سفر باری جابجا شده‌اند که از نظر سفر باری نیز چهار درصد رشد داشته است.

زندی فر از کاهش ۱۳ درصد جابجایی مسافر خبر داد و گفت: در هشت ترمینال مسافربری فعال استان در سال گذشته دو میلیون و ۲۰۰ مسافر  با ۱۷۷ هزار سفر جابجا شدند که امسال به یک میلیون و ۹۰۰ مسافر با ۱۷۰ هزار سفر رسید.

وی با اشاره به تلفات جاده‌ای گفت: طی ۹ ماهه اخیر ۳۲۲ تلفات جاده‌ای داشتیم در حالی که این تلفات در سال گذشته ۳۲۵ مورد گزارش شده است؛ که از این حیث با اقداماتی چون اصلاح شیب جاده و رفع نقاط حادثه‌خیز و نصب علائم جاده‌ای یک درصد کاهش تلفات جاده‌ای داشته باشیم.

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.