| کد خبر: 158439 |

◄ 90 درصد از مینی‌بوس‌های کشور فرسوده‌اند

روند نوسازی ناوگان حمل‌ونقل در کشور همچنان معضل مهمی در کشور محسوب می‌شود این در حالی است که سهم مینی‌بوس‌های فرسوده در این جریان از اهمیت زیادی برخوردار است چنانچه به گفته مدیرعامل اتحادیه مینی بوسرانی کشور در حال حاضر 90 درصد مینی‌بوس‌های موجود در ناوگان برون‌شهری در کشور فرسوده است.

تین نیوز

روند نوسازی ناوگان حمل‌ونقل در کشور همچنان معضل مهمی در کشور محسوب می‌شود این در حالی است که سهم مینی‌بوس‌های فرسوده در این چرخه از اهمیت زیادی برخوردار است؛ چنانچه به گفته مدیرعامل اتحادیه مینی بوسرانی کشور در حال حاضر 90 درصد مینی‌بوس‌های موجود در ناوگان برون‌شهری کشور فرسوده است.

به گزارش تین‌نیوز، غلامرضا غضنفری عنوان کرد: همچنان بیش از 46 هزار دستگاه مینی‌بوس در ناوگان برون‌شهری کشور فعالیت دارند که عمر بسیاری از آن‌ها به بیش از 20 سال می‌رسد.

وی متوسط عمر ناوگان مینی بوسرانی را 15 سال عنوان کرد و اظهار کرد: با توجه به اینکه بخش مهمی از مینی‌بوس‌های فعال در این ناوگان عمری 20 ساله داشته و فرسوده محسوب می‌شوند مسلماً ادامه فعالیت این میزان مینی‌بوس فرسوده، سلامت مردم را تهدید خواهد کرد.

وی تصریح کرد: در این شرایط سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و همچنین اداره کل حمل‌ونقل موظف است نسبت به این موضوع و نوسازی در این بخش توجه بیشتری نمایند.

مدیرعامل اتحادیه مینی بوسرانی کشور تأکید کرد: چنانچه جریان نوسازی در این بخش سرعت گیرد، قطعاً کمک مهمی به دولت خواهد بود.

به گفته غضنفری در حالی هر مینی‌بوس فرسوده بالای 30 تا 40 لیتر مصرف سوخت دارد که یک مینی‌بوس نو در هر 100 کیلومتر کمتر از 10 لیتر سوخت مصرف می‌کند.

وی افزود: با ارائه تسهیلات 4 درصدی و همکاری بانک‌ها، انتظار می‌رفت جریان نوسازی مینی‌بوس‌های فرسوده در سال 96 سرعت بهتری یابد که با توجه به اینکه در ماههای پایانی سال قرار داریم به نظر می‌رسد این انتظار محقق نخواهد شد.

وی همچنین با توجه به نوسازی درصد محدودی از مینی‌بوس‌های فرسوده هم‌زمان با آغاز این طرح، به «خبر خودرو» گفت: متأسفانه عدم همکاری بانک‌ها در روند کند این جریان مؤثر بوده به‌طوری‌که با وجود معرفی تعداد محدودی از متقاضیان به بانک‌ها اما همکاری لازم در این حوزه با مراجعان صورت نگرفته است.

وی افزود: بر اساس مصوبه هیئت‌وزیران و در راستای طرح کاهش آلودگی هوای کلان‌شهر، طرح نوسازی مینی‌بوس‌های فرسوده کلان‌شهرها از طریق جایگزینی با تاکسی نو از سال گذشته اجرایی گردید که به‌منظور سرعت نوسازی در حوزه فرسودگی مینی‌بوس‌ها نیز باید چنین طرح‌هایی شامل نوسازی ناوگان بین‌شهری نیز شود.

پیش از این داریوش نصر مدیرکل دفتر بحران و تجهیز ماشین‌آلات راهداری کشور، گفته بود: ۴۰ تا ۵۰ درصد ناوگان راهداری کشور فرسوده است  و باید این ناوگان نوسازی شود.

منبع: سایت خبری خبر خودرو

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.