| کد خبر: 158125 |

تعمیر و بهسازی بیش از 65 دستگاه پل در جاده های استان طی 7 ماهه سال 96

از ابتدای سال جاری تا کنون، تعمیرات اساسی و بهسازی بیش از 65 دستگاه پل در راههای مواصلاتی سطح استان کرمان انجام شده که در این راستا مبلغ 42 میلیارد ریال هزینه شده است.

تین نیوز

از ابتدای سال جاری تا کنون، تعمیرات اساسی و بهسازی بیش از 65 دستگاه پل در راههای مواصلاتی سطح استان کرمان انجام شده که در این راستا مبلغ 42 میلیارد ریال هزینه شده است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط‌عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان،  مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان اعلام کرد تعمیر و بهسازی بیش از 65 دستگاه پل در جاده های استان طی 7 ماهه سال 96 از ابتدای سال جاری تا کنون، تعمیرات اساسی و بهسازی بیش از 65 دستگاه پل در راههای مواصلاتی سطح استان کرمان انجام شده که در این راستا مبلغ 42 میلیارد ریال هزینه شده است.

خداداد مقبلی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان با اعلام این خبر افزود: حدود 10 هزار و 250 دستگاه پل در کل محورهای استان توسط این اداره کل نگهداری می شوند که در سال گذشته بر اثر بارندگی و سایر عوامل، حدود 1300 دستگاه پل بزرگ و کوچک دچار آسیب دیدگی های کلی و جزئی گردیدند. مهندس مقبلی علل تخریب پل ها را سیل، آب نشستگی، تخریب پایه پل ها در اثر بهم زدن بستر رودخانه ها، برداشت های غیر قانونی و....عنوان کرد.

وی افزود: بهسازی و بازسازی حدود 16 دستگاه پل دیگر تا پایان سال 96 در دستور کار معاونت راهداری قرار دارد. مقبلی تصریح کرد: منظور از بهسازی و تعمیر شامل فعالیت های متعددی از جمله: تخریب و نوسازی دال بتنی پل ها، بهسازی بستر و احداث رادیه و برید، سازه های هیدرولیکی و بهسازی فونداسیون پل ها، درواسیون و تنظیم بستر پل ها ، مقاوم سازی پایه پل ها،تعمیرات کوله و دیوارهای هدایت آب پل ها، تعریض پل ها، مرمت قرنیز و نرده پل ها و نظایر آن می باشد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تصریح کرد: در حال حاضر حدود 10 هزار و 250 دستگاه انواع آبرو، پل و ابنیه فنی در راههای استان موجود می باشد که با هدف ارتقای کیفی ابنیه فنی و توجه بیشتر به اقدامات پیشگیرانه در فعالیت های نگهداری پل ها پروژه هایی با موضوعات جدید همچون: آب بندی سطح پل ها، تعمیر آبچکان و شست و شوی عرشه پل های بزرگ در مسیر های نمک پاشی شده، تعمیر، پاکسازی و شستشوی کانال هدایت آب و دیواره های تونل ها، تنقیه، احداث رادیه- برید و تعمیرات آبرو و پل های کوچک در مسیل ها، تعمیر قرنیز و ارتقای ایمنی نرده پل ها و تعمیر و اجرای درزهای انبساط پل ها تامین اعتبار شده و در مدار اجرا قرار گرفته است.

وی با اشاره به نگهداری ابنیه فنی در استان‌ خاطرنشان کرد: موضوع تعمیرات و رسیدگی به امور نگهداری پل‌ها و ابنیه فنی با جدیت و قوت بیشتری نسبت به گذشته در دست انجام است و تلاش شده است با بکارگیری افراد متخصص و علاقمند به ابنیه فنی به‌عنوان مسئول اداره مذکور، برخی از عقب افتادگی گذشته جبران و وضعیت کیفی پل‌ها و ابنیه فنی ارتقا یابد. 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.