| کد خبر: 158043 |

درخواست یک فعال حمل و نقلی

◄ بروکراسی اداری بخش حمل و نقل را کاهش دهید

در حال حاضر شرکت‌های بین‌المللی حمل‌ونقل با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند که بسیاری از آن‌ها به دلیل عدم توجه مسئولان مربوطه و همچنین قوانین چالش زا دیگر رغبتی به ادامه کار ندارند.

تین نیوز

یک فعال حمل‌ونقلی موفقیت اقتصادی کشور را مشروط به توجه دولت به بخش خصوصی دانست و خواستار کاهش بروکراسی اداری همراه با روان‌سازی سازوکار حمل‌ونقل بین‌المللی شد.

علی بهرام‌زاده فعال حمل‌ونقلی در استان خراسان در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز گفت: در حال حاضر شرکت‌های بین‌المللی حمل‌ونقل با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند که بسیاری از آن‌ها به دلیل عدم توجه مسئولان مربوطه و همچنین قوانین چالش‌زا دیگر رغبتی به ادامه کار ندارند.

وی بابیان اینکه ایران از مزیت‌های خدادادی بسیاری برخوردار است که یکی از این مزیت‌ها موقعیت قرارگیری کشور و ارتباطی است که با سایر کشورها دارد، ادامه داد: این موقعیت ژئوپلیتیکی برای استان خراسان نمود بیشتری دارد به‌طوری‌که در گذشته به‌عنوان راه ابریشم از آن یاد می‌شده است، اما متأسفانه از این موقعیت و امکان آن‌طور که باید استفاده‌نشده است.

بهرام زاده خواستار کاهش بروکراسی اداری همراه با روان‌سازی سازوکار حمل‌ونقل بین‌المللی شد و دراین‌باره، گفت: دیپلماسی ضعیف در ارتباط با سایر کشورها به اقتصاد کشور ضربه وارد خواهد کرد درصورتی‌که از طریق حمل‌ونقل بین‌المللی علاوه بر اینکه می‌توانیم ارتباطات کشور را با همسایگان و سایر کشور گسترش دهیم از نظر اقتصادی نیز ارزآوری خوبی را برای کشور خواهد داشت.

وی در بخش دیگری از این گفت و گو در ارتباط با میزان رضایتمندی شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی از تجهیزات الکترونیکی گمرک گفت: متأسفانه با وجودی که سیستم الکترونیک با هدف تسریع در بخش حمل‌ونقل و صادرات راه‌اندازی شد اما با مشکل قطع سیستم مواجه هستیم که همان کندی سابق را باعث می‌شود.

وی ادامه داد: از طرف دیگر یکی از اهداف الکترونیکی شدن سیستم جلوگیری از سواستفاده‌های مالی بود که متاسفانه این مشکل هنوز برطرف نشده است به این شکل که وقتی شما کد کالا را می‌دهید وظیفه دارد در همان لحظه جواب دهد اما در ایران از شما تقاضای شماره تماس می‌کند تا ارزیاب تأیید را انجام دهد و از طریق همین شماره تماس بازهم می‌توانند اخاذی کنند.

بهرام‌زاده عنوان کرد: تا زمانی که ما به نقطه دموکراسی و دموکراتیک اداری نرسیم و مشکلات بخش خصوصی را حل نکنیم، نه‌تنها در بخش اقتصادی بلکه در سایر بخش‌ها نیز به موفقیت دست پیدا نخواهیم کرد.

به گفتهٔ این فعال حمل‌ونقلی برای حل مشکلاتی که در بخش‌های مختلف وجود دارد نیاز به تلاش واحد برای رسیدن به هدف مشترک که همان توسعه اقتصادی و همه‌جانبه کشور است داریم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.