| کد خبر: 157949 |

کشاورزیان تشریح کرد:

◄ جزییات آئین‌نامه جدید تاسیس شرکت‌های حمل‌ونقلی

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ضمن تشریح آئین‌نامه جدید تأسیس شرکت‌ها در بخش حمل‌ونقل کالا یادآور شد نوسازی و توسعه ماشین‌آلات راهداری و راهدارخانه‌ها به عنوان یکی دیگر از برنامه های مهم سازمان در دستور کار قرار دارد.

تین نیوز

رییس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: نوسازی و توسعه ماشین‌آلات راهداری و راهدارخانه‌ها در دستور کار سازمان قرار دارد.

به گزارش تین نیوز از روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای داود کشاورزیان معاون وزیر راه‌وشهرسازی در مراسم بزرگداشت هفته حمل‌ونقل در استان آذربایجان غربی با اشاره به اهمیت استان آذربایجان غربی در بخش ترانزیت، حمل‌ونقل بین‌الملل و راهداری اظهار داشت: آذربایجان غربی با داشتن 5 مرز رسمی زمینی و همسایگی با 3 کشور از جایگاه ویژه‌ای در این بخش برخوردار است که به همین دلیل در سال‌های گذشته اعتبارات مناسبی جهت توسعه و ساخت‌وساز پایانه‌های مرزی هزینه شده است که امیدواریم با تکمیل 4 پایانه مرزی در حال ساخت و توسعه شاهد فعالیت بیشتر این مرزها باشیم.

پایانه مرزی پلدشت پشتیبان بازرگان

وی به پایانه مرزی پلدشت به‌عنوان یکی از کامل‌ترین پایانه‌های مرزی کشور اشاره کرد و افزود: رانندگان در انتخاب مسیر و مرز مختارند و با توجه به همین امر، پایانه مرزی پلدشت به یک مرز فعال برای پشتیبانی از پایانه مرزی بازرگان تبدیل‌شده است.

کشاورزیان یادآور شد: بسیاری از شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی در استان آذربایجان غربی فعال هستند و این امر حمایت بیشتر سازمان را به این سمت معطوف کرده است و این حمایت باید استمرار داشته باشد.

وی با اشاره به طولانی بودن آذربایجان غربی و وجود 700 کیلومتر فاصله بین نقاط شمال و جنوب استان عنوان کرد: راه‌های زیادی است که توسط همکاران راهداری در استان باید نگهداری و بهسازی شوند و بر اساس قانون اعتبارات لازم در این خصوص برای راه‌های شریانی از محل منابع ملی و غیر شریانی از محل منابع استانی تأمین می‌شود که با توجه به محدودیت‌های بودجه در سال‌های قبل انتظار داریم نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در زمان تصویب بودجه عنایت بیشتری به پروژه‌های راهداری در کل کشور داشته باشند.

معاون وزیر راه و شهرسازی  با اشاره به ابلاغ آئین‌نامه جدید تأسیس شرکت‌ها در بخش حمل‌ونقل کالا یادآور شد: با درخواست انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل کالا به مدت شش ماه صدور مجوز راه‌اندازی شرکت‌های حمل‌ونقل کالا متوقف شد و با دریافت نظرات فعالان این صنف دو نکته اصلی و مهم در آئین‌نامه انجام شد.

این مقام مسئول ادامه داد: در آئین‌نامه جدید شرایط تأسیس شرکت‌ها متناسب با ساختار تعاونی‌ها تنظیم‌شده بدین معنا که شکل‌گیری می‌تواند متشکل از چند نفر عضو که در یک زمینه‌ای فعالیت دارند و سود و زیان فعالیتشان مربوط به آن‌ها بوده و خدمات مشترک را از تعاونی دریافت می‌کنند، باشد که در این زمینه از تأمین بیمه تا بازاریابی و صدور بارنامه را شامل می‌شود.

کشاورزیان یادآور شد: امکان اعمال محدودیت برای ورود افراد جدید به صنعت حمل‌ونقل باوجود رقابت تنگاتنگ وجود ندارد چراکه ما در آینده نیازمند نیرو هستیم و نمی‌توانیم مانع از ورود آیندگان به فعالیت در این صنعت شویم بلکه شرکت‌های حمل‌ونقل باید از راه‌های جدید و با افزایش توان خود نسبت به موفقیت خود در این فضای رقابتی اقدام کنند.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای استفاده از تأسیسات موردنیاز به‌صورت استیجاری را از دیگر اصلاحات آئین‌نامه جدید عنوان کرد و گفت: تأسیس کنسرسیوم‌های حمل‌ونقل توسط شرکت‌های حمل‌ونقلی در شهرهای مختلف به پیشنهاد انجمن از دیگر نکات جدید آئین‌نامه جدید است که با توجه به همخوانی سیاست‌های سازمان مورد تأیید قرارگرفته ابلاغ‌شده است اما در این میان ویژگی مهم دیگر در آئین‌نامه جدید که می‌تواند در کم کردن نگرانی شرکت‌ها تأثیرگذار باشد متعهد کردن ناوگان اعلامی در زمان تأسیس به سازمان برای فعالیت انحصاری در همان شرکت است.

معاون وزیر راه‌وشهرسازی همچنین با اشاره به انتزاع حوزه راهداری از ادارات راه‌وشهرسازی و الحاق به ادارات کل حمل‌ونقل پایانه‌ها و تشکیل ادارات راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در استان‌ها عنوان کرد: خوشبختانه در طول یکسال گذشته اقدامات لازم جهت ساماندهی نیروهای انسانی و برنامه‌ریزی در جهت توسعه و بهبود امور انجام شد و در قدم‌های بعدی ساماندهی ادارات شهرستانی، نوسازی و توسعه ماشین‌آلات راهداری و راهدارخانه‌ها در دستور کار قرار دارد.

وی در پایان گفت: تلاش شبانه‌روزی هر سه صنف فعال در این عرصه چرخ‌های اقتصاد را در گردش نگه داشته و از سویی دیگر امنیت و سهولت تردد در جاده‌ها را میسر کرده‌اند و هر روز قدردان زحماتشان هستیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.