| کد خبر: 157861 |

حسینی تشریح کرد؛

جزئیات تمهیدات راهداری زمستانی استان کردستان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کردستان با اشاره به فعالیت 350 نیروی راهداری در راهداری زمستانی امسال، گفت: بیش از ١٥ سال است که این استان عملیات برفروبی راه‌های روستایی را به بخش خصوصی واگذار کرده و امسال نیز با بخش خصوصی برای عملیات برفروبی در حال عقد قرارداد هستیم.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کردستان با اشاره به فعالیت 350 نیروی راهداری در راهداری زمستانی امسال، گفت: بیش از ١٥ سال است که این استان عملیات برفروبی راه‌های روستایی را به بخش خصوصی واگذار کرده و امسال نیز با بخش خصوصی برای عملیات برفروبی در حال عقد قرارداد هستیم.

سید البرز حسینی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کردستان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به تمهیدات زمستانی این استان برای امسال اشاره کرد و گفت: با شروع فصل سرما و بارش‌ها طرح راهداری زمستانی از ١٥ آذر آغاز شد که تا ١٥ فروردین ادامه دارد و با توجه به شرایط آب و هوایی سرد و کوهستانی بودن استان کرستان در برخی اوقات راهداری زمستانی از آبان ماه شروع و تا اردیبهشت ماه سال آینده ادامه پیدا می کند.

وی همچنین افزود: امسال در بارش‌های اواخر آبان ماه چندین نوبت در طول راه‌های استان عملیات برفروبی صورت گرفت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کردستان با اشاره به طول ٧٩٥٠ کیلومتری شبکه راه‌های این استان نیز گفت: ١٨٥٠ کیلومتر از این طول، بین شهری بوده که حدود ٢٧٠ کیلومتر بزرگراه و مابقی راه اصلی و فرعی است و از 6100 کیلومتر راه روستایی نیز حدود ٢٨٠٠ کیلومتر آسفالته و مابقی شنی و خاکی است.

وی با بیان اینکه حدود ٥٠ گردنه برفگیر و مهم در طول راه‌های استان کردستان وجود دارد، تصریح کرد: حدود 350 نیروی راهداری در قالب ٤٠ اکیپ در ٢٥ راهدارخانه ثابت و سیار استان به خدمات رسانی می‌پردازند.

همچنین حسینی افزود: عملیات برفروبی راه‌های بین شهری استان کردستان با استفاده از ٣٠٠ دستگاه ماشین آلات انجام می‌شود، اما با توجه به کمبود ماشین آلات راهداری، بیش از ١٥ سال است که این استان عملیات برفروبی راه‌های روستایی را به بخش خصوصی واگذار کرده و امسال نیز با بخش خصوصی برای عملیات برفروبی در حال عقد قرارداد هستیم که برای این کار حدود ٢٥٠ دستگاه ماشین آلات و ٣٠٠ نفر پرسنل به کار گرفته خواهند شد.

وی در ادامه اظهار کرد: با توجه به وضعیت اعتباری اداره کل راهداری، عمر بالای ماشین آلات، تعمیر، تجهیز و آماده به کار کردن آن‌ها چه قبل از فصل بارش و چه در طول فصل زمستان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است تا عوامل راهداری به موقع بتوانند مطابق استاندار‌های تعریف شده برای بازگشایی و برفروبی راه‌ها با توجه به اهمیت و تردد در آن‌ها اقدام کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کردستان ادامه داد: با توجه به امکانات و منابع موجود، مدیریت راهداری زمستانی با همکاری خوب پلیس راه استان و دیگر ارگان‌های ذیربط و امدادی و همت عوامل راهداری صورت گرفته که خوشبختانه در چند سال اخیر با توجه به سرمای شدید و بارش‌های خوبی که داشتیم، اما در طول شبکه راه‌های استان با مشکل و بحرانی مواجه نبودیم.

وی درباره روش‌های یخ‌زدایی متداول در سطح استان کردستان نیز گفت: برای یخ‌زدایی از مخلوط نمک و ماسه استفاده می‌شود که از قبل تمهیدات لازم برای تامین ماسه و نمک به مقدار ٣٠ هزار تن اندیشیده و در راهدارخانه‌های استان ذخیره شده است.

حسینی در پایان یادآور شد: انشاءالله امسال نیز شاهد بارش خوب برف و باران باشیم، مردم نیز از تردد‌های غیرضروری در مواقع بارش و کولاک خودداری کنند و به تجهیزات ایمنی خودرو مجهز باشند تا با همکاری تمام ارگان‌ها با بحران مواجه نشویم.

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.