| کد خبر: 157661 |

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان خبر داد:

رتبه دوم خوزستان در زمینه تلفات جاده ای

اهواز مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان گفت: خوزستان بعد از استان فارس در زمینه تلفات جاده ای، رتبه دوم کشور را دارد.

تین نیوز

اهواز مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان گفت: خوزستان بعد از استان فارس در زمینه تلفات جاده ای، رتبه دوم کشور را دارد.

به گزارش خبرنگار مهر ، غلام عباس بهرامی نیا شامگاه سه‌شنبه در مراسم گرامیداشت هفته حمل‌ونقل در اهواز اظهار کرد: امروز به مناسبت تقدیر از زحمات تمامی کارکنان حوزه حمل‌ونقل عمومی این برنامه را برگزار کردیم.

وی افزود: 26 آذرماه رانندگان و تشکل‌های صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل در لبیک به فرمان تاریخی حضرت امام در بحبوحه انقلاب و شروع آن با بسیج امکانات خود و حضور در بنادر با وجود همه شرایط سختی که داشته کار بزرگی را انجام و حماسه بزرگی را آفریدند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان تصریح کرد: آنها توانستند با جابجایی کالا که عمدتاً استراتژیک بودند کشور را از یک بحران جدی نجات دادند و در طول سال‌های سازندگی و همچنین در طول عمر بابرکت انقلاب همواره پای کار بوده و زحمت کشیدند و هر وقت نیاز بود که جامعه حمل‌ونقل حضور داشته باشد پا به عرصه گذاشته و با تمام توان خدمت کردند.

بهرامی نیا یادآور شد: در چهار سال گذشته که بحث راهپیمایی عظیم اربعین به این شکل و با حضور گسترده مردم شروع شده، بخش مسافری ما هم با بسیج امکانات خود و حضور در صحنه نسبت به جابجایی مسافران اقدام کردند.

وی بیان کرد: در سال 93 تعداد زیادی از مسافران در مرز مهران به یک بحران رسیده بودند و پایانه های مسافربری به نوعی قفل شده بود؛ همه بسیج شده بودند تا در سرمای آن سال از بروز بحران جلوگیری شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان با اشاره به اینکه هفته حمل‌ونقل از 26 آذر شروع و تا یک دی ماه ادامه دارد، گفت: بحث راهداری مقوله بسیار مهمی است که حفظ و حراست از این سرمایه ملی بر عهده راهداران است که در گرما و سرما همواره خدمت‌رسانی و حافظ جاده‌ها هستند.

بهرامی نیا ادامه داد: راهداران در حقیقت وظیفه باز نگه داشتن جاده‌ها را دارند و حتی تعداد زیادی از آنها نیز جان خود را در این راه از دست دادند؛ در ایام اربعین نیز مرحوم فلاطون در حین خدمت‌رسانی و بهسازی یک مسیر در سانحه‌ای جان خود را از دست داد.

وی عنوان کرد: یکی از مباحثی که امروزه ذهن همه مدیران ارشد استانی و سازمانی را به خود مشغول کرده مقوله ایمنی است و متأُسفانه استان خوزستان نیز بعد از استان فارس در زمینه تلفات جاده پر تلفات ترین استان یعنی رتبه دوم را دارد؛ این رتبه نه از حیث افزایش بلکه از نظر تعداد است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان اضافه کرد: 16 هزار و 993 کیلومتر راه مختلف در خوزستان داریم و این تعداد تلفات به واسطه راه‌های گسترده این استان است.

بهرامی نیا خبر داد: با تفاهم‌نامه‌ای که با دستور استاندار در حال انعقاد است، مقرر شده تا با جذب اعتبارات ملی و همچنین استانی بتوانیم در برنامه سه ساله سطح سرویس مناسبی به استان خوزستان ارائه دهیم.

وی اظهار کرد: خوزستان از نظر گردشگری، صنعتی، نفت، پتروشیمی و غیره در رتبه‌های بالایی قرار دارد و سهم عمده‌ای از تردد نیز از طریق جاده (جابجایی کالا یا مسافر) انجام می‌شود، بنابراین نیاز است که در زمینه زیرساخت‌ها تلاش بیشتری داشته باشیم.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان در پایان خبر داد: در سال گذشته حدود 131 میلیون تردد در محورهای خوزستان توسط دستگاه‌های تردد شمار به ثبت رسیده است.

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.