| کد خبر: 157274 |

استاندار هرمزگان:

عملیات اجرایی آزاد راه بندرعباس - سیرجان 2 ماه دیگر آغاز می شود

استاندار هرمزگان گفت: عملیات احداث آزاد راه بندرعباس به سیرجان که در استان کرمان آغاز شده تا 2 ماه دیگر در استان هرمزگان آغاز می شود.

تین نیوز

استاندار هرمزگان گفت: عملیات احداث آزاد راه بندرعباس به سیرجان که در استان کرمان آغاز شده تا 2 ماه دیگر در استان هرمزگان آغاز می شود.
به گزارش ایرنا، فریدون همتی روز پنجشنبه در نشست استانداران ادوار هرمزگان افزود: احداث آزاد راه یاد شده به عبور و مرور سریع تر وسایل نقلیه کمک می کند.
وی ادامه داد: روزانه سه هزار وسیله نقلیه سنگین به هرمزگان وارد و سه هزار وسیله نقلیه از این استان خارج می شوند.
وی اضافه کرد: اقدام هایی در سال های گذشته برای احداث جاده ساحلی از خوزستان تا چابهار انجام شده که بخشی از آن از سمت پارسیان به بندرلنگه در هرمزگان احداث شده و قطعه هایی باقی مانده است.
استاندار هرمزگان بیان داشت: تکمیل مسافت های باقیمانده و به بهره برداری رسیدن این جاده ساحلی اتفاق های خوبی را رقم می زند.
به گفته همتی، باید به سمت برقی و سریع السیر کردن خطوط ریلی گام برداشت و دسترسی مردم مرکز کشور را به هرمزگان و سواحل آن ایمن و ارزان کرد تا گردشگری رونق گیرد.
وی خاطر نشان کرد: بیشترین استفاده گردشگری از سواحل در شمال کشور انجام می شود در حالی که سواحل هرمزگان به تنهایی سه برابر سواحل شمال است.
وی ادامه داد: آب و هوای متبوع هرمزگان در 6 ماه از سال ، جزایر 14 گانه و خورهای زیبا بهترین ظرفیت برای رونق گردشگری در استان محسوب می شود.
استاندار هرمزگان یادآور شد: علاوه بر موارد گفته شده این استان دارای ظرفیت های دیگری هم است که می توان به صنعت فولاد و آلومینیوم در هرمزگان اشاره کرد که کارگروه فولاد با توجه به اهمیت موضوع در استان شکل گرفته است.
وی بیان کرد: امید می رود مرحله دوم پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس در پایان نیمه اول سال آینده با ظرفیت 24 میلیون لیتر به بهره برداری برسد.
استاندار هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: باید به سمت تامین آب شرب شهرها از طریق آب شیرین کن ها رفت و آب سدها را برای کشاورزی و روستاها استفاده کرد.
وی ابراز داشت: ظرفیت دیگر هرمزگان پرورش شتر است که باید صنعتی شود و هم اکنون 120 هزار نفر شتر در هرمزگان وجود دارد.
همتی اظهار داشت: ظرفیت دیگر پروش بز تالی است که گوشت قرمز آن در کشورهای حاشیه خلیج فارس مشتری دارد و قابل کپی کردن نیست.
استاندار هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود اشاره کرد: فاضلاب بندرعباس به صورت کامل وارد دریا می شود و مردم وارد همین آب می شوند ، همچنین پسماند شهر دفن می شود که دارای عوارض زیست محیطی است.
به گفته وی، مساله دیگر وجود نوع بدخیم بافت های فرسوده و سکونتگاه های غیر مجاز در بندرعباس است که وضعیت نامناسبی داشته و تهدید جدی محسوب می شوند که رو به توسعه هم هستند.
همتی یادآور شد: هرمزگان به تنهایی به اندازه نیمی از استان های کشور ظرفیت زیادی برای پیشرفت دارد.

 

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.