| کد خبر: 157087 |

◄ حذف فیزیکی بارنامه از خرداد سال آینده

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از حذف فیزیکی بارنامه و صدور الکترونیکی آن خبر داد.

تین نیوز

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از حذف فیزیکی بارنامه و صدور الکترونیکی آن خبر داد.

شهرام آدم‌نژاد گفت: برای حمل کالا با ناوگان حمل‌ونقل عمومی در جاده‌ها، باید اوراق بهاداری به نام بارنامه از سوی شرکت‌ها و مؤسسات مجاز حمل بار صادر شود که این اوراق در سال‌های اخیر کاهش‌یافته و به دو اوراق رسیده است.

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: با هماهنگی استان‌ها و شرکت‌ها و مؤسسات حمل بار از ابتدای خرداد سال ۹۷ بارنامه فیزیکی به‌طور کامل حذف خواهد شد و کد رهگیری منحصربه‌فرد بارنامه که با پلاک خودرو مطابقت دارد، ملاک عمل خواهد بود.

وی، با اشاره به اثرات مثبت اقتصادی صدور بارنامه الکترونیکی تصریح کرد: نیازی به خرید برگه اوراق بهادار از خارج از کشور نخواهد بود که صرفه‌جویی ارزی را به دنبال دارد و همچنین دیگر برای چاپ و توزیع روزانه ۱۰۰ هزار بارنامه در کشور بودجه‌ای صرف نخواهد شد.

آدم‌ن‍ژاد صرفه‌جویی در انرژی و زمان را از دیگر مزیت‌های این طرح برشمرد و افزود: با این اقدام، دیگر نیازی به طی کردن کیلومترها مسافت از سوی رانندگان برای مراجعه به شرکت‌ها جهت دریافت فیزیک بارنامه نیست که موجب صرفه‌جویی چشمگیری در مصرف سوخت و زمان می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای درباره نحوه کنترل کد رهگیری گفت: کنترل سیستمی با کمک دوربین‌های پلاک‌خوان و نیز با تفاهم پلیس از طریق پیامک و برنامه‌های کاربردی موبایل ازجمله روش‌های نظارتی خواهد بود.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از مهر، وی افزود: بارنامه الکترونیکی همچنین موجب شفافیت بیشتر در روابط اقتصادی بین راننده و شرکت‌های حمل بار نیز خواهد شد.

آدم نژاد با اشاره به کاهش فرار بارنامه در حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: منافع صاحب کالا و راننده و شرکت ایجاب می‌کند؛ برای جلوگیری از مشکلات حقوقی و اقتصادی بارنامه را دریافت کنند و موضوع فرار بارنامه بیشتر مبتلابه حومه شهرها است.

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.