| کد خبر: 157042 |

◄ سرقت 300 میلیون تومان تجهیزات راه‌های استان مرکزی

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: حدود سه میلیارد ریال از تجهیزات راه‌های مواصلاتی این استان از ابتدای سال جاری تاکنون سرقت شده است.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: حدود سه میلیارد ریال از تجهیزات راه‌های مواصلاتی این استان از ابتدای سال جاری تاکنون سرقت شده است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، علی زندی‌فر افزود: در این مدت حدود شش هزار متر کابل به ارزش بیش از یک میلیارد و 800 میلیون ریال، چهار دستگاه ترانس 50 کیلوولت آمپر به ارزش بیش از یک میلیارد ریال در محورهای مواصلاتی استان سرقت شده است.

وی ادامه داد: تاکنون حدود سه هزار و 700 متر کابل برای رفع نقص در تجهیزات روشنایی راه‌های استان مرکزی شامل یک هزار متر در محور ساوه - تهران، 700 متر در محور اراک - توره در محدوده رباط میل و 2 هزار متر در سایر محورهای استان خریداری‌شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: پنج مورد سرقت کابل در این مدت در محور اراک - توره محدوده رباط‌میل انجام‌شده که در هر مرحله، خاموشی سه کیلومتر از این مسیر را به همراه داشته است.

زندی‌فر افزود:در این مدت 2 مورد سرقت کابل‌های محور توره-بروجرد در محدوده پل‌سفید به متراژ 300 انجام‌ شده است.

زندی‌فر تصادف وسایل نقلیه با تجهیزات راهداری را از دیگر عوامل ایجاد خسارت در تجهیزات راه‌های استان مرکزی دانست و افزود: در یکی از این حوادث که بر اثر تصادف یک دستگاه کامیون با تابلو و ترانس روشنایی در کیلومتر 37 محور اراک-راهجرد، چهار کیلومتر از این مسیر دچار خاموشی شد که با تلاش کارشناسان ایمنی راه اصلاح شد.

شش هزار و 400 کیلومتر انواع آزادراه، راه اصلی و راه روستایی در استان مرکزی وجود دارد که چهار هزار کیلومتر آن را راه‌های روستایی تشکیل داده و روزانه حدود 490 هزار وسیله نقلیه از مسیرهای جاده‌ای این استان تردد می‌کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.