| کد خبر: 157033 |

کشاورزیان:

◄ ترانزیت قطب پایدار اقتصاد ایران

در نشستی که با حضور داود کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی و فعالان حوزه ترانزیت و حمل‌و‌نقل بین‌المللی کالا برگزار شد مسائل، مشکلات و موقعیت‌های ترانزیت و حمل‌ونقل جاده‌ای بین‌المللی مورد بررسی قرار گرفت.

تین نیوز

در نشستی که با حضور داود کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی و فعالان حوزه ترانزیت و حمل‌و‌نقل بین‌المللی کالا برگزار شد مسائل، مشکلات و موقعیت‌های ترانزیت و حمل‌ونقل جاده‌ای بین‌المللی مورد بررسی قرار گرفت.

داود کشاورزیان با بیان این‌که می‌توان با توجه به موقعیت و شرایط فعلی، مصوبات دوره‌های قبلی را اصلاح و بازنگری کرد، افزود: مسائل مرتبط با سایر سازمان‌های دست‌اندر‌کار را می‌توان با مراجع ذیربط ازجمله شورای عالی هماهنگی ترابری کشور مطرح و حل کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از  روابط عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای،  داود کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس این سازمان با تأکید بر جایگاه ، اهمیت و نقش ترانزیت در توسعه اقتصادی – اجتماعی کشور اظهار داشت : علاقه‌مند هستم که انجمن در عرصه‌های حمل‌ونقل کشور حضور پررنگ‌تری داشته باشد و استقبال می‌کنیم که مسائل بخش را خود انجمن  پیگیری و حل نماید و مراجع دولتی همچون سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نیز در کنار انجمن است.

وی در ادامه گفت: مسائلی که مرتبط با سایر سازمان‌های دست‌اندرکار وجود دارد می‌تواند در مراجع ذیربط ازجمله شورای عالی هماهنگی  ترابری کشور مطرح و حل شود که لازم است انجمن موضوعات را دسته‌بندی و جهت طرح  آماده نماید.

کشاورزیان برگزاری جلسات با مسئولین نهادها و سازمان‌های مرتبط با حمل‌ونقل بین‌المللی و ترانزیت را مؤثر و راهگشا برشمرد و گفت : ممکن است پاره‌ای از مسائل با برگزاری جلساتی با  مسئولین  سازمان‌های ذیربط چاره‌اندیشی شود و بخشی دیگر جهت تصمیم‌گیری در شماری عالی  هماهنگی ترابری کشور مطرح و پیگیری شود .

معاون وزیر راه و شهرسازی خدمات بخش حمل‌ونقل جاده‌ای بین‌المللی را تخصصی خواند و ادامه داد: چنانچه ناخواسته در دوره‌های قبل  قوانینی تصویب گردیده و یا بنابر شرایط وقت درگذشته تصویب‌شده  باشد  می‌توان با توجه به موقعیت و شرایط فعلی حاکم بر بخش اصلاح و بازنگری گردد .

کشاورزیان حاکمیت را در کنار بخش خصوصی و شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی و انجمن صنفی این بخش یادکرد و تصریح نمود : بحث‌هایی همچون تأمین اجتماعی، بیمه، مالیات و در مقابل دستمزدها و کارکردها و معافیت‌های موردتقاضا امروزه کاملاً روشن و شفاف است، همان‌طور که در مورد شرکت‌های حمل‌ونقل سوخت پیگری شد  و تصمیمات مناسبی اتخاذ گردید، با مستندات و دلایل منطقی می‌توان در مراجع ذیربط پیگیری نمود تا آیین‌نامه‌های مربوطه اصلاح گردد.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای رفتارهای قانونی صریح و روشن را امری اجتناب‌ناپذیر دانست و تأکید کرد : رفتار چندگانه از قوانین چنانچه در مواردی وجود داشته باشد ، قطعاً" و مطمئناً با برگزاری جلسات کارشناسی  و مدیریتی با سازمان‌های دیگر با جمع‌بندی که انجمن از موضوعات مبتلابه ، انجام داده است ، می‌توان راه‌کارهای مناسبی برای آرامش خاطر فعالیت فعالان بخش حمل‌ونقل بین‌المللی و ترانزیت فراهم آورده ، تصمیمات لازم اتخاذ نمود.

بر اساس این گزارش در ابتدای این نشست یونس جاوید رئیس هیأت مدیره انجمن شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی و محمدجواد عطرچیان دبیر این انجمن گزارشی از فعالیت‌های انجمن ارائه نمودند همچنین  تعدادی از مدیران عامل شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی و فعالان این بخش  در این نشست مسائل و مشکلات حاکم بر فعالیت‌های بخش  را مطرح و نقطه نظرات خود  را در این خصوص تشریح نمودند.

 در پایان این دیدار از سوی انجمن شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی به نمایندگی از سوی شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی به‌پاس تلاش‌های مدیریتی انجام‌گرفته در بخش حمل‌ونقل بین‌المللی  لوح سپاس و قدردانی را به مهندس کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و اسماعیل غلامی معاون حمل‌ونقل این سازمان تقدیم داشتند .

گفتنی است   اسماعیل غلامی معاون حمل‌ونقل و رضا نفیسی مدیرکل ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در این نشست و دیدار مهندس کشاورزیان را همراهی می‌کردند.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محمد کاظم نیمه فروش 0 0

    با سلام متاسفانه در تمامی جلسات از این نوع که برگزار میگردد در مورد سرنوشت رانندگانی که به علت کشف موادمخدر جاسازی شده در داخل بارهای صادراتی در کشورهای دیگر گرفتار شده اند کوچکترین مطلبی بیان نمیشود و کاملا مشخص است که این رانندگان فراموش شده و موضوع گرفتاریشان هم که هیچگونه نقشی در آن نداشته اند و درواقع تاوان بی مسئولیتی و کم کاری و نبود تجهیزات و نفرات تخصصی برای کنترل بارهای صادراتی و کشف موادمخدر جاسازی شده در این بارها را توسط ارگانهای ذیربط مسئول مانند گمرک یا نیروی انتظامی و... را میدهند مشمول مرور زمان گشته و به هزاران مشکل حل نشده قبلی و بایگانی شده بخش ترانزیت بین المللی کشور اضافه شد!!!! تاکنون در اثر عدم پیگیری موضوع و بی توجهی و عدم دخالت ارگانهای مسئول در این زمینه برای 4 نفر از رانندگان بیگناه و بی پناه در کشور ترکیه و 1 نفر در بلغارستان احکام سنگین زندان تا بیست و سه سال و جریمه نقدی و مصادره کامیون صادر شده و حتی متاسفانه لایحه اعتراضی این رانندگان نیز در دادگاه های تجدیدنظر این کشورها رد شده است و برای 3 نفر راننده دیگر در ترکیه و 2 نفر در بلغارستان هنوز بعد از گذشت ماههای مدید از زمان دستگیریشان دادگاهی برگزار نشده و به شکل بلاتکلیف در بازداشت نگاهداری میشوند که یکی از این رانندگان بلاتکلیف در بلغارستان برادر بیگناه اینجانب وحید نیمه فروش میباشد که هشت ماه است به گناه ناکرده و بدون هیپگونه حمایتی از سوی مراجع دولتی ایران در بدترین و سخت ترین و غیر انسانی ترین شکل ممکن در بازداشتگاه پلیس شهر هاسکوو بلغارستان نگهداری میشود و در این مدت فقط یکبار و آنهم با زحمت و مشقت فراوان اجازه دیدار وی با رئیس شرکت حمل و نقلیش داده شده است!!! در صورتیکه آن خبرگزاری علاقه مند باشد احکام بسیار سنگین این رانندگان مظلوم را به همراه مشخصاتشان برایتان میفرستم تا هم شما و هم خوانندگان محترمتان ببینید که تا چه اندازه رانندگان ترانزیتی کشور مظلوم و بی پناه میباشند!!!!