| کد خبر: 157009 |

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری استان همدان خبر داد؛

طرح ۴ گانه ارتقاء عبور و مرور در ۳۵ روستای حاشیه راه‌های استان همدان

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان از آموزش و اجرای طرح ۴ گانه ارتقاء عبور و مرور در ۳۵ روستای حاشیه راههای این استان خبر داد.

تین نیوز

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان از آموزش و اجرای طرح ۴ گانه ارتقاء عبور و مرور در ۳۵ روستای حاشیه راههای این استان خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان، مصطفی پناهنده در مراسم افتتاحیه طرح های۴گانه ارتقاء عبور و مرور استان اظهار داشت: این طرح شامل ارتقاء ایمنی راکبان موتورسیکلت، عابران پیاده، وانت بارها و ادوات کشاورزی است.

وی با اشاره به اینکه این طرح برابر ضوابط تدوین شده از سوی دفتر ایمنی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور برگزار می شود، افزود: این طرح با توجه به اهمیت ارتقای ایمنی تردد کاربران آسیب‌پذیر جاده‌ای( موتورسواران و عابران پیاده) و همچنین ایمنی تردد وسایل نقلیه خاصی مانند وانت بارها و ادوات مختلف کشاورزی، به منظور پیشگیری از تلفات و جراحات آنها اجرا می شود.

پناهنده، تأثیر قابل توجه آموزش و فرهنگ‌سازی و اقدامات ایمن‌سازی فیزیکی در این مورد را از دیکر اهداف اجرایی این طرح عنوان و خاطرنشان کرد: این طرح با همکاری دستگاههای ذیربط، شامل پلیس راه و نیروی انتظامی استان همدان به شکل مفاهیم ترافیکی و تردد ایمن کاربران جاده ای در روستاهای هدف برگزار می شود.

همچنین معاون حمل و نقل اداره کل راهداری استان همدان یادآور شد: اجرای طرح های ۴گانه ارتقای ایمنی تردد در راههای استان در روستاهای حوالی محورهای پرخطر انجام می شود.

مصطفی پناهنده ادامه داد: در راستای اجرای این طرح، آموزش حضوری و فرهنگ‌سازی صحیح عبور و مرور با نصب بنر و پوسترها و بروشورهای حاوی پیام های ایمنی برای عابران پیاده و موتورسواران و توزیع برخی تجهیزات ایمنی مانند کلاه ایمنی، حمایل شبرنگ دار و شبرنگ چهارتکه مخصوص موتورسیکلت و ساماندهی پلهای زیرگذر برای عبور عابران پیاده و نصب سرعت‌کاه جاده‌ای در محل‌های عبور عابران پیاده انجام می شود.

این مسئول در مورد اثربخشی اجرای این طرح نیز گفت: طبق گزارش های ارائه شده با اجرای این طرح میزان تلفات عابران پیاده، موتورسیکلت سواران، وانت بارها و سرنشینان وسایل نقلیه با کاهش قابل توجهی رو برو بوده است.

پناهنده ابراز داشت: در زمینة ارتقاء ایمنی تردد وانت‌بارها و ادوات کشاورزی علاوه بر ارائة چند اسلاید آموزشی همراه با آموزش موتورسواران و عابران پیاده در روستاها، نسبت به تهیه و نصب بازتاب مخصوص ادوات کشاورزی و وانت‌بارها اقدام و در وسایط نقلیة مربوطه برای آشکارسازی آنها در هنگام تردد در جاده نصب شده‌است.

گفتنی است در این مراسم که به شکل نمادین در روستای تفریجان برگزار شد، کلاه و لباس ایمنی، کتابچه و شبرنگ بین راکبان موتورسوار ساکن در این روستا توزیع شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.